Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kajsa kavat
JA men det är ju bara så typiskt.. :twisted:

När man äntligen har tid att sy den där MT:n så jä***s symaskinen med mig :x Någon som är bra på detta??

Visst är det undertråden som syr på översidan och tvärtom? När jag syr så knäpper det liksom till och så hoppar symaskinen över ett stygn eller ett par, så att det bara blir ett rakt streck där sömmen ska vara, sen fortsätter den som vanligt igen?!?! :hmm:

Jag har testat att trä om tråden, spola på ny tråd på spolen, banka på skiten (haha..), sy olika sömmar osv osv.. Det hjälper inte. Blir likadant oavsett om jag syr raksöm eller zick-zack.

Kan det vara den här ytterspolen eller vad man ska kalla det som undertråds-spolen ligger i? Den är liksom lite lös (ska den vara det!!?) och hackar liksom till då och då. Jag vet att den har lossnat ett par gånger förut när jag kört fast med tråden, men då har jag bara lirkat tillbaka den igen och kunnat fortsätta som vanligt.

Bläääää! Har INTE lust at lämna in den igen ju!! HJälp!! Pliiiis!!
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Jag hatar när detta händer :evil: Men undertråden syr på undersidan, det kan jag nästan slå vad om.
Användarens profilbild
Av Lingling
Ja undertråden syr på undersidan och övertråden på översidan, men jag får inte kläm på hur ditt problem ser ut riktigt. Skulle kolla igen att du trätt maskinen rätt, (sitter t ex spolen åt rätt håll i kapseln?) brukar kunna var 90% av såna problem, eller om ngn knapp åkt i som styr matningen eller så?
Användarens profilbild
Av Eld77
Är det smuts där undertrådsspolen ska sitta? Min dammar igen på nolltid och krånglar en massa om jag inte håller efter den.

Att det blir som ett rakt streck beror nog på att övertråden inte går runt som den ska nere runt undertrådsspolen. Finns det nåt som sitter löst?

Inte så mycket tips här, märker jag... Hoppas det ordnar sig!
Användarens profilbild
Av tinaw
Att maskinen hoppar över stygn beror i nio fall av tio på att den är fel trädd (trä om) eller att nålen är gammal och sliten (byt nål).
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
*suckar djupt*

Jag lämnade in skiten i alla fall (ja ursäkta ordvalet, men det är så det känns)... Det var tydligen den här "spolhållaren", eller vad man ska kalla det (den man lägger spolen i), som satt för löst så den liksom hoppade till och kugghjulen från övertråden fick inget tag och hoppade alltså över ett stygn eller två :twisted:

Ingen aning har jag om vad det kommer att kosta att kaga denna gången, men snubben var i alla fall schysst nog att låna ut en maskin till mig under tiden :vågen: Så nu kan jag i alla fall sy klart det jag ska ikväll...

Sen kan man ju fundera på om det kanske skulle vara värt at köpa en ny maskin istället :roll: Singer är tydligen inte så bra.... Får ofta detta fel tydligen *morr* :?

Tack för er hjälp i alla fall!
Användarens profilbild
Av zandrama
*stor kram*

Hoppas maskinen funkar prickfritt i 25 år sen!
Användarens profilbild
Av Eld77
Dumma dumma symaskinen!

Och tänk om man hade råd att köpa en riktigt bra symaskin för 10-15 tusen istället för att gå runt och morra åt sitt mekaniska elände... :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?