Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Marion
:this: Den knytningen går under namnet IKEA-knytningen :lol: . Hella hade någon bild på det med sin Iris i våras vill jag minnas.
Användarens profilbild
Av jazoo
Nu har jag äntligen kommit mig för och testa och är mycket nöjd med den så kallade IKEA-knytningen!

Av någon anledning var det till och med lättare att få till att sprida ut tyget över Alice rygg, men däremot lite småknepigt att se till att tyget inte tvinnade sig över axlarna. Men det är nog en övningssak. Hur som helst var det fantastiskt skönt att bära i!

Jag brukar ibland göra någonslags tibetansk avslutning på vanligt rygg-omslut, men det blir så väldigt mycket knut och tyg på bröstet då. Detta var överlägset bättre! I like! 8)
Användarens profilbild
Av Beatrice
jazoo skrev:Nu har jag äntligen kommit mig för och testa och är mycket nöjd med den så kallade IKEA-knytningen!
Avslutar du med att knyta sjalen runt midjan sen?
Användarens profilbild
Av jazoo
Beatrice skrev:
jazoo skrev:Nu har jag äntligen kommit mig för och testa och är mycket nöjd med den så kallade IKEA-knytningen!
Nej, det är det som är hela poängen tycker jag, att jag slipper den där eländiga bökiga tjocka och bylsiga knuten runt midjan.

Tyget över ryggen på Alice, under armarna, upp över armarna igen (som vanlig ryggsäck fast nerifrån och upp istället för uppifrån och ner) och så i kors och utbrett över barnets rumpa. Sen fram igen och tibetansk avslutning, dvs sjaländarna dras under "axelbanden" för att dra ihop dem och låsa knytningen. Hänger du med?
Användarens profilbild
Av Beatrice
jazoo skrev:
Beatrice skrev:
Nej, det är det som är hela poängen tycker jag, att jag slipper den där eländiga bökiga tjocka och bylsiga knuten runt midjan.

Tyget över ryggen på Alice, under armarna, upp över armarna igen (som vanlig ryggsäck fast nerifrån och upp istället för uppifrån och ner) och så i kors och utbrett över barnets rumpa. Sen fram igen och tibetansk avslutning, dvs sjaländarna dras under "axelbanden" för att dra ihop dem och låsa knytningen. Hänger du med?
Ja, absolut, nu är jag med. Jag tror att jag blev förvirrad av babyboden-länken, men den visade väl bara hur man skulle ta sjalen runt axeln och tillbaka. Nu fattar jag precis. Jag ska testa i eftermiddag, så fort det är dags att göra om den ryggknytning som Doris sover i nu. :roll:
Användarens profilbild
Av Sinomamma
Testade den där knytningen idag, tror iaf att jag gjorde som ni menar. Det blev en superskön knytning men lite svår att få till när man ska få den runt sin axel och upp över barnets rygg. Här är en liten sidobild på hur knytningen var. Verkar det vara så som ni menar?

Visste inte riktigt hur jag skulle göra med ändarna som kommer upp från under rumpan men som ni ser på bilden drog jag upp den och gjorde (tror jag) tibetanavslut sen. Knuten blev väldigt stor och ful pga olika långa ändar.

Bild
Användarens profilbild
Av Sinomamma
Ingen som har nån kommentar? Är det svårt att se på bilden hur jag har knytit?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?