Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Nickis
Har nu nästan bestämt mig för att jag vill ha en Easycare Norrsken. Får väl höra med sjalar.nu om de får in den snart igen.
Men så var det detta med längden. Jag är 1.65 och väger ca 58 kilo. Men nu är jag gravid och kommer att gå upp en del.
Räcker 4,7 ändå? Vill gärna kunna knyta omslut eller vad det heter, och helst kunna knyta på magen också.
Min sambo är väl ca 1,78 lång, det är ju bra om han också kan använda sjalen. Tänker även bära min son, som nu är 2½, om han går med på det!
På en del hemsidor rekommenderas ju längsta längden om man säkert vill kunna knyta allt, men vill ju heller inte ha massor av tyg över.
Oj, dessa sjalkval...
Finns fler bilder på Norrsken eller andra Easycare-sjalar någonstans? Gärna stora bilder.
Annika
Användarens profilbild
Av Aurian
Jag tror absolut att en 4,7m räcker för dig!
Jag är 162 och extremt höggravid (och väger mycket mer än dig), ändå kan jag knyta upp sonen på magen i x-omslut2 med knuten fram!
Bild

Av bilden framgår också rätt tydligt att det blir en hel del svans över med en 4,7!

Knyter jag ryggsäck så måste jag antingen dra runt sjalen fram och knyta på ryggen, eller göra en extra knut fram för att inte snubbla på svansen :lol:
Användarens profilbild
Av Tabby
Ta 4.7. För mycket tyg över är superjobbigt tycker jag....
Av Nickis
Tack för era svar! Tack Froggie för bilden, det var ett jättebra kort. Vilken snygg sjal (innehållet i den var också väldigt gulligt) :D
Det får nog bli en 4,7 då. Första gången jag läste att långsjalarna var bortåt fem meter höll jag på att smälla av. Det låter ju som en hel del tyg att hantera. Jag kommer nog att se ut som Papphammar första gångerna jag ska försöka knyta en sjal runt mig! Jag minns den korta tid jag var med i scouterna som ung... knopar var inte min starka sida. Hoppas det går bättre nu.
Annika.
Användarens profilbild
Av mojsan
..du kommer långt med råbandsknop!!!!
Användarens profilbild
Av Helena
Froggie skrev:Jag tror absolut att en 4,7m räcker för dig!
Jag är 162 och extremt höggravid (och väger mycket mer än dig), ändå kan jag knyta upp sonen på magen i x-omslut2 med knuten fram!
Bild

Av bilden framgår också rätt tydligt att det blir en hel del svans över med en 4,7!

Knyter jag ryggsäck så måste jag antingen dra runt sjalen fram och knyta på ryggen, eller göra en extra knut fram för att inte snubbla på svansen :lol:
Fast du har ju din pojke lite högre upp på magen, så du knyter ju inte sjalen runt hela din gravida mage.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?