Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jazoo
Håller på och stickar en tröja och nu står det "maska av vartannat v 1-1 m"

Vad betyder det? Maska av en maska vartannat varv? Eller en plus en maska? En minus en maska blir ju noll, så det är inte rimligt? Eller är det en maska varje varv, dvs en maska vartannat varv och en maska vartannat varv.... Fattar inte riktigt...

Dessutom har jag råkat vända på stickorna. Så jag började med strl 3,5 och fortsatte med strl 3 istället för tvärtom. Tror ni jag måste repa upp alltihop och börja om (har mer eller mindre stickat klart bakstycket) eller kan jag bara lådsas som ingenting och sticka resten av tröjan i strl 3 och bara strunta i 3,5:an. Jag kan ju inte gärna sticka resten av tröjan på "rätt" sätt, då blir det nog knas.

Hur hade ni gjort?
Användarens profilbild
Av tinaw
Är det inte att du maskar av för ärmålen då, en maske i början av varvet och en i slutet? Jag bara gissar.
Av majo0322
Det betyder att du skall maska av sammanlagt två maskor, en i taget i början av vartannat varv =) (När sakerna blir större står det ofta t ex 4 - 4 - 3 - 1 - 1 (och då skall du maska av först fyra, sedan fyra osv...).)

Du gör det i början av varvet för att kunna göra en avmaskning, till skillnad från en hoptagning (som det blir i slutet).
Användarens profilbild
Av anilov
Mät tröjan och kolla om den håller måtten som är angivna. Om du har stickat på för små stickor är ju riksen att hela tröjan blir för liten, och det är ju inte så kul.... Och det kommer att bli väldigt svårt att sy ihop den om de andra delarna är stickade lösare än vad bakstycket är. Hellre repa upp och bli nöjd i slutändan än ha en hyllvärmande tröja (säger hon som har sina tre förstlingsverk liggande som hyllvärmare sedan femton år :roll: :oops: Men numera repar jag upp.)
Användarens profilbild
Av jazoo
majo0322 skrev:Det betyder att du skall maska av sammanlagt två maskor, en i taget i början av vartannat varv =) (När sakerna blir större står det ofta t ex 4 - 4 - 3 - 1 - 1 (och då skall du maska av först fyra, sedan fyra osv...).)

Du gör det i början av varvet för att kunna göra en avmaskning, till skillnad från en hoptagning (som det blir i slutet).
Ah, jag tror jag fattar - maska av två maskor varannat varv alltså? Det är för halshålet, så det ska bara vara på ena sidan (man stickar axlarna var för sig).

Och var för sig betyder maska av en, behåll den maskan, och maska av en till till skillnad från maska av flera och sluta med en maska...? :?:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?