Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av j
Hjälp?? Skall få en symaskin i födelsedagspresent, ven vad ska jag välja?

Behöver kunna sy i tex velour och i tjockt jeanstyg och den skall vara riktigt bra. Kan ni hjälpa mig?

Tack!!! :D /J
Användarens profilbild
Av florin
Exakt villken maskin du ska ha är ju svårt för andra att avgöra ;-) :-) Olika maskiner passar oilka människor och vissa köper bara hurqvarna medan andra köper bara pfaff... å så spelar ju bugeten en stor roll...

Mitt tips är att ta med tig olika provbitar av de tyger du vill kunna sy i och åka runt bland de olika återförsäljarna och provsy :D Då kommer du nog ganska snabbt fram till vad du vill ha och behöver..

På sysidan.se finns mycket info bla recencioner på olika symaskiner :D Å massor med länkar till bla symaskins-återförsäljare...

Saker som jag tycker är viktiga ( men som naturligtvis varierar från person till person) är stark motor så att den orkar sy i flera lager och i tjocka tyger, bra belysning, smal friarm (underlättar när man syr barnkläder), nålträdare, helt automatiska knapphål och övermatare!

Själv har jag en Husqvarna som är rätt så ny men jag ångrar att jag inte köpte mig en pfaff med inbyggd övermatare....
Användarens profilbild
Av VenusLi
Jag hade samma funderingar för ett tag sedan. Köpte till slut en Pfaff och är så nöjd!

Den syr jätte bra, är stark, till största del gjord av metall och att ha övermatare är guld värt!
Av Vinterhumlan
florin skrev: Saker som jag tycker är viktiga ( men som naturligtvis varierar från person till person) är stark motor så att den orkar sy i flera lager och i tjocka tyger
:iagree:
Användarens profilbild
Av j
Tack FLORIN!!

Budgeten spelar ingen roll. Funderar på en Bernina, vad säger du??

/J :D
Användarens profilbild
Av florin
Jga tror att bernina är mycket maskin för pengarna :D Samma sak med Janome... Har provsytt några bernina och de var väldgt enkla att ställa in och sydde perfekta sömmar.... Då visste jag inte mycket om olika symaskinsmärken så jag vågade helt enkelt inte köpe en sån.... Jag hade egentligen redan inna bestämmt mig för en husqvarana tyvärr... den är jätte bra men dyr!!!!
Användarens profilbild
Av jazoo
Vad är övermatare? :oops:

(Jag syr på en uråldrig grön Husqvarna Zigzag som jag ärvt av min mormor... jag tror att det kanske är dags att köpa ny symaskin, men jag gör mig aldrig av med min Husqvarna! Den har jag till och med sytt tält på, dvs fällsömmar i markisväv, det är inte vilken maskin som helst som klarar det!)
Användarens profilbild
Av j
Har nog snöat in mig på en bernina :roll:

På Berninas hemsida visar de en modell som heter bernina 1008. Vad tycker du, Florin om den ?Vad betyder mekanisk, starkare motor eller?

Jag är inte duktig på maskiner men jag gillar och sy. :wink:

Priset kan nog vara upp till 7-8000 kr.

/J
Användarens profilbild
Av Anna
Vänta någon vecka med att köpa! Gå på sy och inspirationsmässan nästa helg och köp något till ett bra mässpris. Det har i alla fall jag tänkt göra. Symaskinsargenturen har upp till 50% rabatt på mässan läste jag någonstanns.
Användarens profilbild
Av jazoo
Åh nej. Jag skulle aldrig ha läst i den här tråden. Jag skulle aldrig ha frågat vad en övermatare är. Jag skulle aldrig ha gått in på Pfaffs hemsida. Jag skulle aldrig....

Nu bara måste jag ju ha en ny symaskin ju... Finns inte en chans att jag klarar mig med min gamla stöt....

Åååååååååååååhhhhhh........ :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Användarens profilbild
Av j
Åhhh, ja Anna klart att jag skall gå dit!! Jättebra tips. Vart är det och vet du mellan vilka tider det är öppet? Var det nu i helgen?

Ses!/j
Av Pysselmaja
Jag har ägt Brother (Billig)
Huskvarna (Dyr)
PFAFF (dyr)
Pfaff överlägsen vinnare
Användarens profilbild
Av annemi
Tycker Pfaff är helt överlägsen som symaskin. Köpte min första 86 och den sydde jag hur mycket som helst på. Förra året tyckte jag det var dags att unna mig en ny maskin. Blev övertalad att prova Janome, men det slutade med att jag bytte till en Pfaff i alla fall. (Butiken hade prova-med-rätt-att-byta i ett år)
Pfaff har patent på den inbyggda övermataren så andra märken har fått lösa det på annat sätt vilket ofta gör att det blir lite klumpigt. Övermataren är helt suverän, vill inte vara utan.
Janome är billigare och du får en ruskig massa dekorsömmar. Så det är mycket maskin för mindre pengar.
Försök och prova lite olika maskiner innan du bestämmer dig och jämför maskiner med varandra och vad dem kan.

Lycka till! :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?