Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av annaedling
Har möjligheten att köpa en sådan. Min yngsta son är 8 månader och det står att den är från 18 månader... vad är skillnaden på den och den för små bebisar? Kan jag ha Toddlern till en 8 månaders?

Om man köper den för små bebisar måste man då byta då barnet är 18 månader?

Har lånat en ERGO och den känns inte alls så skön som jag hade hoppats på. Jag är liten och smal och remmarna gick inte att dra åt som jag hade velat och det kändes som om min son satt ut från ryggen för mycket vilket belastar ryggen väldigt mycket.

Om jag köper en Patapum vad ska jag då ha?
Användarens profilbild
Av CeciliaH
Jag har just råkat ut för samma sak som du, lånat en Ergo som var för stor. Förra veckan fick jag hem en Patapum Toddler som jag och sonen blev störtförälskade i! Lowe är 14 månader och väger 12 kg, och jag kan faktiskt inte förstå varför det ska stå att den är från 18 kg :hmm: Han sitter ju jättebra i den :D
Av Aelia
Köp den du, bebisen behöver inte av 18 månader för att börja använda den. Vi har en ergo och trivs bra med den :lol:
Av Annsofi
Vi har sålt patapum nu under ett bra tag och frågan kommer ständigt upp. Vi är medvetna om att det kan vara svårt att se skillnaden/vitsen med två modeller och försöker vara så tydlig kring detta som möjligt.

Patapum standard är inte till för att patapum ska tjäna pengar utan det finns tydliga anledningar till varför toddler rekommenderas för äldre barn. Jag rekommenderar aldrig toddler till barn som inte är minst 90 cm långa (eller har lång överkropp)! Vi baserar givetvis denna rekommendationen på den erfarenhet vi har som försäljare samt användare av patapum standard/toddler. Vi är medvetna om att det på sjalbarn ofta rekommenderas toddler till små barn men vi tar således avstånd från det och anser oss ha starka skäl för detta.
Det går utmärkt för en del att använda toddler under hela bärperioden men för väldigt många barn blir det obekvämt då axlarna trycks in mot bäraren. Barnet behöver vara längre för att kunna sitta som det är tänkt - dvs med armarna utanför selen. Köper man en toddler till ett barn som ej har rätt ålder för selen måste man observera barnet efterhand som det växer så att det inte börjar sitta obekvämt med intryckta axlar. Man måste också vara beredd på att det kommer en period när selen inte passar då barnet helt enkelt inte sitter bra i den förrän barnet uppnått rätt längd. Det kan bli ett glapp helt enkelt. Ett litet barn som ännu inte fyller ut selen kan sitta bra i toddler, problemet uppstår när barnet är större och framför allt med vinterkläder på sig också och barnet inte får plats med båda armarna bekvämt innanför selen samtidigt som barnet är för kort för att kunna ha armarna utanför utan att det skaver.

Patapum standard och patapum toddler är två utmärkta selar och fyller olika behov. Patapum toddler är aldrig tänkt att säljas till en kund som redan har en standard utan då fortsätter man använda den oavsett barnets ålder/längd. Produkten är således inte framtagen för att tillverkaren ska tjäna pengar på dubbla köp utan för att tillgodose ett behov hos dem som köper en sele när barnet redan är närmre 2 år. T ex för dem som övergår från långsjal till sele eller börjar bära för första gången.

Det går bra att kontakta både oss och Patapum vad gäller frågor kring modellerna.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?