Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sanna
Hej! Jag är inte direkt någon van stickare, men tänkte ändå ge mig på att sticka en mössa till min pojke (snart 2 år) Jag behöver dock lite tips och råd...

Är det bäst att sticka med rundstickor eller? Stickar man då bara ett stycke som man sedan syr ihop? Jag ska köpa garn imorgon och tänkte väl köpa något ullgarn... Är det någon som har något mönster på en enkel mössa som jag kanske kan köpa? Andra tips och råd tas tacksamt emot :) :)
Användarens profilbild
Av anilov
gratismönster finns hos www.garnstudio.se och www.knitty.com. Räds inte knitty, det är inte svårare med sticktermer på engelska än på svenska (eller snarare, de är lika mycket grekiska vilket språk man än stickar på :lol: ) Stickar man på rundsticka så slipper man att sy, vilket för mig är ett mycket tungt vägande argument :D Och om man har tänkt sig en slätstickad mössa så slipper man sticka aviga varv med en rundsticka (och det sliter mycket, mycket mindre på armarna och handlederna om man alltid stickar på rundsticka, men det r nog snarare överkurs för såna som har musarm). Lägg gärna en extraslant på behagliga stickor, jag föredrar bambu framför både bok, plast, stål och aluminiumstickor. Och lycka till !
Användarens profilbild
Av anilov
Fast man kan byta från rundsticka till strumpstickor, eller använda två rundstickor :D Så sömmar kan man slippa om man vill :wink:
Användarens profilbild
Av Åsa mamma till 4
Såg den här i pandurokatalogen, det kanske vore nåt?
Jag tänkte beställ och testa den i alla fall. :D
Bild

Varuinformation:
"Quick Knit". "Big". Diam. 22,5 cm.
Stickningsverktyg av akryl. Smart verktyg när du enkelt vill sticka allt från mössor till halsdukar och väskor! Du behöver inte kunna "traditionell" stickning! Använd dubbelt garn, kombinera t.ex. mohair-garn eller effektgarn med Nissegarn, för ett kraftigare resultat. Nål, krok och vägledning medföljer.
129kr.
Finns även en mindre.
Av belinda
tror det var nåt knas med knittylänken där uppe, prova denna ist om du är nyfiken :D underbar inspirerande sida :love:
Användarens profilbild
Av anilov
Varuinformation:
Stickningsverktyg av akryl. Smart verktyg när du enkelt vill sticka allt från mössor till halsdukar och väskor! Du behöver inte kunna "traditionell" stickning! Använd dubbelt garn, kombinera t.ex. mohair-garn eller effektgarn med Nissegarn, för ett kraftigare resultat. Nål, krok och vägledning medföljer.
åhå, en jättepåtningsdocka! Coolt!
Användarens profilbild
Av bani
Åsa hemmamamma till 3 skrev:Såg den här i pandurokatalogen, det kanske vore nåt?
Jag tänkte beställ och testa den i alla fall. :D
Bild

Varuinformation:
129kr.
Finns även en mindre.
*puff*

Hur tyckte du den funkade? Funderade på en till barnen...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?