- tis okt 10, 2006 20:11
) och sedan sätter jag en ny pärla efter varannan stickad maska hela rad 1. Rad 2 börjar en maska senare på stickningen så det blir lite varannan, som ett schackbräde ungefär.
Det blir rätt tung och mååånga pärlor på det här viset och det skulle bli för mycket om raderna var likadana, bättre med varannanprincipen. Just de röda var "mitt eget" mönster.
Bara att prova. När man drar upp maskan så får man hålla den rätt hårt tills man har stickat nästa maska för annars finns det risk att pärlan byter sida på pulsvärmaren. Sticka alltså inte löst!
Eulalia skrev:Supersnygga AnsoPulsvärmarna stickas ju i rätstickning och helt platta så att säga, inte på rundstickor/strumpstickor. Den första raden med pärlor, rad 1 börjar jag med pärlan en maska in på stickningen har jag för mig (eller 2......!
Blir genast sugen på att göra en som ser ut som den i vinrött längst ner till vänster på bilden. Men hur många maskor har du mellan varje pärla:
Mvh

Det blir rätt tung och mååånga pärlor på det här viset och det skulle bli för mycket om raderna var likadana, bättre med varannanprincipen. Just de röda var "mitt eget" mönster.

Anso med Hanna född 040831 och David 070209
Innehavare av för många bärredskap!
Innehavare av för många bärredskap!