Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ivar är nu 5 månader och kan hålla upp huvudet hyfsat stadigt. Försökte mig på en ryggknytning (med assistans av mannen) häromdagen och det blev nog rätt men jag kom på mig själv med att gå lätt framåtlutad för att inte Ivar skulle tippa bakåt med huvudet. Är det jag som är feg eller är det för tidigt? Han kanske inte är tillräckligt stadig eftersom jag inte vågar lita på att han är det?
Användarens profilbild
Av sacha42
Jag bar Alvan på ryggen då hon var 5 mån, men hon har iof alltid varit stadig i nacken så jag var aldrig orolig :D
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag testade första gångerna när Alice var 4-5 månader och började på allvar bära henne på ryggen när hon var 6 mån. Så jag tycker inte att det verkar vara för tidigt, om hon bara är stadig nog och du tycker att det känns ok.
Användarens profilbild
Av Zandra
Jag bär Eli en del på ryggen (lite för lite pga att jag gillar magknyt bäst men här ska övas mer) och även jag tenderar att luta liiite framåt men det gör jag när jag bär Aniara på ryggen också.

Är det inte lite en vanesak/övningsfråga, tro?
Användarens profilbild
Av Isanna
Det är nog ingen fara att börja prova, du känner ju själv hur det verkar. Lycka till!
Användarens profilbild
Av sunne2005
Jag började bära hilma på ryggen redan vid 3 månader, hon var redan då väldigt stadig. Det har gått väldigt bra och hon gillar bättre att sitta på ryggen än magen. I början tog jag hjälp med att få upp henne men nu klarar jag det själv.

Så jag tror det går hur bra som helst att ha honom på ryggen!

/Lisa
Användarens profilbild
Av tove79
Zandra skrev:Jag bär Eli en del på ryggen (lite för lite pga att jag gillar magknyt bäst men här ska övas mer) och även jag tenderar att luta liiite framåt men det gör jag när jag bär Aniara på ryggen också.

Är det inte lite en vanesak/övningsfråga, tro?
Möjligen så. Jag är bara rädd att han inte ska vara stadig nog. Han "vobblar" ju fortfarande en hel del.
Användarens profilbild
Av jag71
Det är en vanesak! :lol: När jag bar skrutt på ryggen då han var sex månader så gick jag lätt framåtlutad och så tyckte jag att huvudet åkte karusell ibland (vilket det inte gjorde) somnade han så bad jag någon peta in huvudet under sjalen. Nu så bär jag ju dem här två på rygg och har gjort det sedan dem var tre månader nånting. Det går mycket bättre med dem två små töserna än med skrutt för jag litar dels på mig sjaälv att jag verkligen har knytit bra och på att jag vet att jag känner när dem behöver stöd. Så mitt tips är (som vanligt) öva! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?