Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej :!:

Min 6,5 mån vill ligga i knät på mig och sova på kvällen just nu...(sedan ganska länge)...

... dels så tycker jag att det inte blir så ergonomiskt bra för henne och dels så får jag ont i armen..

Förslag på vilsam knytning - gärna där hon kan sträcka ut lite :!:

extra+ om det går lätt att amma :wink:

Jag har långsjal men om ni tycker att någon annan sjal bättre så tipsa gärna :!:
Användarens profilbild
Av Ingrid
Då skulle jag rekommendera en ringsjal istället! Ska man sitta ner och inte behöver göra så mycket, är ringsjal absolut smidigast tycker jag när man ska amma ett barn till sömns. Man kan börja med att ha barnet sittande och amma, sedan när hon har somnat (eller innan) kan man bara lossa lite på ringarna så kommer hon ner i liggande. Eftersom du har stödet mot knäet, så kommer du inte att bära hela hennes tyngd med axeln som sjalen hänger över. Därför gör det inte så mycket att det blir snedbelastning. Ringsjal är också perfekt om man går bort på middagsbjudning eller liknande tycker jag.

En annan variant som jag använder ibland(vår son är också 6,5 mån, född 31 mars i år) är att gå runt en stund med honom i omsluten i vävd långsjal, nedhissad så jag kan amma honom. När han har somnat så sätter jag mig ner på kanten av en stol och så får han amma klart. Sedan hissar jag upp knytningen och kan fortsätta att sitta som vanligt i stolen eller fåtöljen medan han sover vidare. Då kan man också göra något om man inte vill sitta hela kvällen, han får ju närheten ändå.
Användarens profilbild
Av elisabet
Ingrid skrev:En annan variant som jag använder ibland......
..den måste jag prova ikväll - tack! :D
Användarens profilbild
Av elisabet
Ingrid skrev:Skriv sen och tala om hur det gick!
Maken som inte är sjalfantast hade lillan i knät igår kväll...återkommer :wink:
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag skulle också rekommendera ringsjal, där kan du ha henne liggande, amma om du vill och får ändå bättre avlastning än om hon ligger på armen direkt. Däremot är ringsjalen inte att rekommendera om du ska gå omkring länge med barnet eftersom den bara belastar ena axeln.
Användarens profilbild
Av elisabet
jazoo skrev:Jag skulle också rekommendera ringsjal.
:D Tack! Någon speciell ringsjal som du kan rekommendera :?:
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag skulle få för ont av snedbelastningen i ringsjal om jag skulle ha den hela kvällen. mitt förslag är ergo eller mei tai :D
Användarens profilbild
Av elisabet
Ingrid skrev:Skriv sen och tala om hur det gick!
NU har jag äntligen provat :!: :!:

Omsluten tycker hon inte om på kvällarna - då vill hon inte vara så invirad verkar det som :wink:

Har däremot provat att "knyta ringsjal" och börja amma upprätt och sedan fira ned enligt ditt senare förslag - det tyckte hom om :!: :!:

Tack för hjälpen :D
Användarens profilbild
Av jazoo
Toppen! Vad härligt att det funkar.

Sorry att jag inte har svarat på din fråga tidigare...

Personligen är jag otroligt förtjust i min bära barn-sjal som är omgjord till ringsjal. Det är den bästa ringsjal jag någonsin provat. Ringsjal tycker jag över huvud taget är ett fantastiskt komplement till övriga sjalar. Om jag var tvungen att välja bara två sjalar så skulle det bli en vävd och en ringsjal. Ringsjalen blir dessutom bara mer och mer användbar ju äldre Alice blir. nu vill hon ju knata runt en hel del själv, men ändå kramas och bli buren ibland. Då är ringisen snabb och enkel.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?