Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Åsa mamma till 4
Den kanske inte "finns" :lol:

När jag bär på ryggen gör jag så här till 99%:
Jag gör lika som i x-omslut men istället för att knyta eller lägga i kors över bröstet vänder jag bara tyget över samma axel och fäster som tibetanryggsäck.

Avlastar hur bra som hellst och den blir alltid bra, men vad är det för knytning jag gör????
Användarens profilbild
Av sacha42
Åsa hemmamamma till 3 skrev:Den kanske inte "finns" :lol:

Jag gör lika som i x-omslut men istället för att knyta eller lägga i kors över bröstet vänder jag bara tyget över samma axel och fäster som tibetanryggsäck.

Avlastar hur bra som hellst och den blir alltid bra, men vad är det för knytning jag gör????
oj, det lät spännande, du vill inte ta lite bilder så man får se? :D
Användarens profilbild
Av Åsa mamma till 4
Det kan jag fixa, kanske imorgonkväll.
Användarens profilbild
Av Sinomamma
Vad bra med bilder :D, fattade inte riktigt hur du menade! :oops:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster

Det är så x-omslut på ryggen beskrivs i Bebinahäftet! (Eller förresten, det är det inte alls, i häftet har de knut på magen istället för tibetanavslut, kom jag på)

Men det är verkligen en skön variant! Jag använde den mycket i våras, när bebinan var ny och innan jag kommit överens med ryggsäcksknytning.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
sacha42 skrev:

oj, det lät spännande, du vill inte ta lite bilder så man får se? :D
Jag troooor att den finns med bilder hos www.babyboden.se (eller är det .nu? Jag är inte hundra)
Användarens profilbild
Av Isanna
Den knytningen kör Carina80 med också, jag har försökt att lära mig men jag gillar inte tibetan. Får så märkliga bröst då ju! :D
Användarens profilbild
Av sacha42
har du knäppt någon bild? :D
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/x-omslut_rygg.htm
babyboden.nu, var visst adressen. Lite speciellt sätt att först ha sjalen över axlarna och sen flytta ner den under armarna, tyckte jag. Men själva principen tycker jag framgår. Sen kan man ju om man vill avsluta tibetanskt istället för att knyta i midjan.
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag gillar ju tibetan, eftersom jag slipper knuten i midjan då, men tycker att omslutet avlastar bättre, så denna ska jag verkligen testa. Dessutom är ryggsäck näst intill omöjligt just nu med A, eftersom hon gör spik och glider ur påsen så det blir en slingback istället...
Användarens profilbild
Av sacha42
Kaffemoster skrev:http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/x-omslut_rygg.htm
babyboden.nu, var visst adressen. Lite speciellt sätt att först ha sjalen över axlarna och sen flytta ner den under armarna, tyckte jag. Men själva principen tycker jag framgår. Sen kan man ju om man vill avsluta tibetanskt istället för att knyta i midjan.
tackar :D den måste vi testa att knyta, måste ju vara en höjdare en blandning mellan de knytningarna som jag brukar göra :rock:
Användarens profilbild
Av Åsa mamma till 4
Ja det går ju jättebra det här för mig med att fixa bilder :roll:
Men jag gör väldigt lika som den bildserien som ni fått sett nu.
Men det där med hopprepssvinget hoppar jag över, det är bara att liksom lägga över sjalen över axeln. (Jag är så otroligt bra på att beskriva :wink: :lol: )

Så har jag tibetanavslut som sagt, har inte tyckt om det förrut men nu tycker jag det är kanon.
Användarens profilbild
Av Måsen
Åh, måste prova den imorgon med min nya Bebina regnbåge som jag fick idag! :heart:
Användarens profilbild
Av sacha42
Måsen skrev:Åh, måste prova den imorgon med min nya Bebina regnbåge som jag fick idag! :heart:
nu belv jag lite avis :hide: :D
Användarens profilbild
Av Marion
:this: Den knytningen går under namnet IKEA-knytningen :lol: . Hella hade någon bild på det med sin Iris i våras vill jag minnas.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?