Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Sitter här och är jättesugen på att sy Mei Tai, surfar och läser och tittar på bilder. Nu undrar jag lite om vilka olika mått ni kloka som redan sytt till era barn använt.

Tanken är att jag (om det blir den succé och är så lätt som ni andra beskriver :wink: ) ska sy (minst) 2 MT. En till mig själv som då ska användas till en 2½-åring. Sen ska kompisens syster snart åka till Kina och hämta hem sitt adoptivbarn på 1-1½-år och då vill jag gärna sy en till henne också. (måste bara berätta att jag är inbjuden för att visa mina bärdon, spännande och roligt!)

Jag har mest snöat in på Knyttet&K:s beskrivning, och den innehåller två mått: b30*h60cm resp. b40*h50cm om jag förstått det hela rätt. Men till vilka åldrar passar dessa mått?

:?: Vilka mått rekommenderar ni på sittdelen - bredd och höjd (från nederkant midjeband till översta kanten) - för dessa olika åldrar?

Nu har jag pratat tillräckligt, vad har ni för funderingar?? Tack på förhand :D
Användarens profilbild
Av Totte
Tack för tipset Bissa! Suveränt!! Läste i tråden om ditt tips på löstagbart huvudstöd. Du tänker att det är bättre att det sitter fast från början?

Är 30-bredd på sittdelen en lagom bredd för en ett-åring?
Användarens profilbild
Av Annika80
Hej, 30 bredd är för smalt! Jag har mått ca B 40 * H 45 på mina och de passar bra till min 6 mån tjej, bredden behöver man inte öka på så mycket för större barn runt 40-45cm bör passa de flesta.
Höjden kan man göra olika hög beroende på hur högt upp man vill att tyget ska gå på barnet.
På mina med 45, går tyget en liten bit över nacken på min 6 mån tjej och hon har innekläder på sig.
Användarens profilbild
Av Totte
Härligt klara besked Annika80! och tack Bissa! Inser att jag var bra svamlig där igårkväll... Nu sitter jag här med allt jag behöver veta - det betyder att det bara är att sätta igång att sy då eller :wink: :hmm:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?