Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av pillalilla
Ja, som frågan lyder, kan man göra det? Det står ju handtvätt på den, men jag HATAR att tvätta för hand... Vill ju inte att det bara är trådar kvar när man tar den ur maskinen.
Av angela
jag vågar verkligen inte lova något, men jag tvättade min ellaroo i 30grader fintvätt...och den höll...
dock så krympte den (trots att vi försökte sträcka den ordentligt) mer än vad den gjorde när jag tvättade för hand.
Användarens profilbild
Av jag71
Jag tvättade min antigua i maskinen. Har för mig att det var 40 grader till och med och den är så fin!
Användarens profilbild
Av pillalilla
Hmm, tack för svaret! Vill ju inte att den ska krympa...bäst att jag kanske kör en handtvätt iaf!
Det är roligt att tvätta för hand, det är roligt att tvätta för hand, mummel, mummel... :wink:

Jaha, men nu ser jag att den höll för 40 grader, jag71! Snälla, ni får inte förvirra mig så här :oops:
Användarens profilbild
Av jag71
Jag har just mätt min och den är 5,06 och den skulle då ha varit 5,10 så krympt har den ju inte gjort! Väldigt lite i alla fall! jag mätte den inte innan jag tvättade den. Kollade på tvättmaskinen också och det var på 40 grader jag tvättade den.
Användarens profilbild
Av pillalilla
Saken är klar, det blir maskinen! Tack för hjälpen :)
Användarens profilbild
Av mojsan
..4,0m antigua krympte till 3,9 m i maskin, tror ev.40 grader. Fast nu är den sjalen såld...
Användarens profilbild
Av jag71
Så pillalilla hur gick det? Blev den mindre? Jag har min i maskinen just nu. Försökte få skrutten att sova genom attt cykla på motionscykeln - det brukar funka, han somnar efter max 3 km - idag så gav jag upp efter 12 km och en svettig sjal. Vi har 28 grader i rummet där cykeln står och somna ville han inte! :)
Användarens profilbild
Av Tabby
Sjalen krymper lite, men tydligen krymper den mindre om man drar ut den efter tvätt.
Användarens profilbild
Av pillalilla
Jag gjorde precis som Helen skriver, skontvätt 40 grader och ut med den på strecket. Torkade på 15 minuter (!) och har inte krympt märkbart. Jag är så nöjd med den!!! :D
Av AnnikaPannika
Jag tvättade min sprillans nya Antigua i maskin på 40 grader skontvätt, tänkte att det kan ju inte vara nån fara eftersom det är bomull. Det gick hur bra som helst förutom att fransarna blev fullständigt tilltrasslade. Jag funderade om det var därför det rekommenderas handtvätt. Nästa gång knölar jag in sjalen i en tvättpåse så kanske fransarna så att säga håller sig på mattan 8)
Användarens profilbild
Av mojsan
..Har använt twilfits tvättpåse till sånt, den är trevligt stor i storlek. Även vissa kläder går i den!!!
Användarens profilbild
Av Mi
Jag har tvättat min stil i 30 grader fintvätt Lite trassel med fransarna men det reder jag ut på nolltid :) Funderar på att knyta ihop fransarna med gummisnodd innan tvätt...
Användarens profilbild
Av Alven
Min antigua har åkt tvättmaskin en gång, 40 grader skontvätt. Den krympte dock från 4,5 meter till 4,3 meter. Men den luktar skumt fortfarande trots tvätt och 3 månaders intensiv användning. NÅN som lyckats få bort lukten?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?