- fre jul 08, 2005 12:19
Hej på er,
Jag, min sambo och vår ettåriga dotter ska åka på långresa till Australien efter sommaren. Nu letar jag efter en bärsele som komplement till bärsjalen. Vill ha ett snabbare alternativ som vi lätt kan växla mellan oss. Men - jag är helt okunnig på detta område! Skulle därför behöva lite råd från er som redan har selar. Jag står i valet och kvalet mellan gammal Ergo, nya Ergon eller en Patapum NY eller TOddler. Vad har ni för erfarenheter? Vad rekommenderar ni?
Här lite fakta och önskemål:
- Maya kommer att vara ca 1 år. Är idag 74 cm och väger ca 9 kilo.
- Vill att den ska vara lätt att använda, lätt att packa ner, inte ta för mycket plats.
- Vill att den ska ha solskydd samt stöd för huvudet om hon somnar.
- Att den ska vara bekväm och man ska kunna bära länge.
- Alternativa bärsätt (antar att det blir mest rygg) är ett plus.
Förstår inte riktigt skillnaden mellan Patapum (som verkar billigare) och Ergon.
:
Jag blir väldigt, väldigt tacksam för svar!
Jag, min sambo och vår ettåriga dotter ska åka på långresa till Australien efter sommaren. Nu letar jag efter en bärsele som komplement till bärsjalen. Vill ha ett snabbare alternativ som vi lätt kan växla mellan oss. Men - jag är helt okunnig på detta område! Skulle därför behöva lite råd från er som redan har selar. Jag står i valet och kvalet mellan gammal Ergo, nya Ergon eller en Patapum NY eller TOddler. Vad har ni för erfarenheter? Vad rekommenderar ni?
Här lite fakta och önskemål:
- Maya kommer att vara ca 1 år. Är idag 74 cm och väger ca 9 kilo.
- Vill att den ska vara lätt att använda, lätt att packa ner, inte ta för mycket plats.
- Vill att den ska ha solskydd samt stöd för huvudet om hon somnar.
- Att den ska vara bekväm och man ska kunna bära länge.
- Alternativa bärsätt (antar att det blir mest rygg) är ett plus.
Förstår inte riktigt skillnaden mellan Patapum (som verkar billigare) och Ergon.

Jag blir väldigt, väldigt tacksam för svar!