Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Beatrice
Vad tror ni? Skulle det gå att sy ihop två BäraBarn kortsjalar till en lång? Skulle det kanske bli obekvämt med sömmen? Skulle kanterna skära in? Vad tror ni? :mitvit:
Användarens profilbild
Av marlene
jag ställde frågan nån gång och det var nån som hade provat, svaret var att det inte vart bra. Men nu minns jag inte riktigt varför inte :roll:
Användarens profilbild
Av Isanna
Fast det skulle ju gå att testa om man nu skulle ha två BB-sjalar som ligger och skräpar, det är ju bara att sprätta sen annars! :? :D
Senast redigerad av Isanna den lör okt 14, 2006 21:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Beatrice
Hm, ja undrar varför det inte skulle bli bra egentligen...

Jag har bara en BäraBarn-sjal. Och inte ligger den och skräpar heller, jag älskar den, tycker att den är så fin så fin. :heart: Men jag funderar på att köpa en till likadan och göra långsjal bara för att färgerna är så fina, så då funkar det inte med en EllaRoo. Eller, vad är det förresten med Ellaroon? Måste kollas upp...
Användarens profilbild
Av Beatrice
tinaw skrev:Då skulle jag nog hellre satsa på en Ellaroo eller nåt.
Vad är det med Ellaroo? Ska de vara lika BäraBarnsjalarna? Nu blev jag så nyfiken...
Användarens profilbild
Av mimmis
tinaw skrev:Ja, de är ganska lika tycker jag.
Ja, det tycker jag också. Dock är jag lite partisk eftersom jag säljer både Bära Barn och EllaRoo... :oops:
Användarens profilbild
Av Beatrice
Aha! Tack för tipset, ska kolla med henne då. :D
Användarens profilbild
Av Helena
Jag har hört att någon gjort en specialbeställning och fått en extra lång bärabarn-sjal, fast den måste ju blivit hemskt dyr. Min gamla bärabarn är inte lik Ella Roon, min bärabarn är tjockare och inte så stretchig.
Användarens profilbild
Av jazoo
Beatrice skrev:Aha! Tack för tipset, ska kolla med henne då. :D
Jag vill gärna veta vad hon säger... Jag är helt kär i min bära barn ringis - men blir det kanske lite väl stumt med en långsjal i samma material?
Användarens profilbild
Av jullan
blir det inte bäst i så fall tror ni att inte sy ihop dem direkt kant i kant utan att klippa ändarna snett som ska sys ihop, som när man skarvar ett kanstband? Så att sömmen blir såhär: / istället för såhär: l... Då blir sjalen elastiskare och mer följsam tror jag..
Användarens profilbild
Av Anso
Ingrid skrev:Hör med Anso! Jag har alldeles för mig att hon har provat att sy ihop två bära-barn-sjalar till en långsjal en gång.
Vilken koll Ingrid!!! :shock: :D
Visst har jag sytt ihop två stycken Bära Barn..... :)
Denär ju rätt bred 80-85 cm så det blev myyycket tyg, mina sjalar var de ofållade Bära Barn så kanterna blev inte så sköna utan hade lätt för att skära in när man spände tyget. Det är ju inte heller samma giv i det tyget som i t.ex Storkis, Hoppediz, Eascycare osv så det blev väl inte direkt någon sjal för långbärning.

Lite lik en Ella Roo och Amazonas Antigua kanske? Lite tunnare, lite stummare och så då inga sköna fållar. Men fint blev det. Där jag sydde ihop sjalarna (med vändsöm, se www.baranara.se) så blev det ju några lager tyg och därmed lite klumpigare men inte så att det störde vansinnigt mycket.

Och hur gick det sen?
Sjalarna sprättades upp, en blev ringsjalspresent till en kompis och den andra sålde jag iväg som kortsjal någonstans i Sverige. :wink:

Det är frestande att sy en långsjal när de har så fina färger på sina tyger........ :D
Användarens profilbild
Av Ingrid
Anso skrev:
Ingrid skrev:Hör med Anso! Jag har alldeles för mig att hon har provat att sy ihop två bära-barn-sjalar till en långsjal en gång.
Vilken koll Ingrid!!! :shock: :D
Visst har jag sytt ihop två stycken Bära Barn..... :)
Jo, bland mina vänner är jag känd för att ha ett hästminne... inte alltid helt populärt! Men så har jag ju också varit inne på långsjal av Bära Barn, men när du sa (säkert 2 år sedan eller nåt) att det inte var så bra, så la jag det på hyllan att tjata vidare på Bära Barn om det.

Jag tänkte ge mig på en liten upp[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?