Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Amatea
Hej!
Jag undrar om någon brukar bära framåtvänt i Baby Bundlern eller i annan långsjal? På de flesta bilder i gallerier etc ser jag oftast bilder på barn som antingen bärs vända mot mamman eller på ryggen.
Buddahknytningen finns ju iofs men funkar det att låta barnet s a s dingla med benen i stället? Eller blir det inte ergonomiskt bra för bebisen? Eller är det av andra skäl som man ev. väljer att inte bära framåtvänt alternativt har jag bara haft otur med att hitta bilder?
Användarens profilbild
Av Pallas
Jag har burit framåt i X-omslut II med fötterna dinglande ett par gånger och det funkar. Man breder bara ut tyget ordentligt så blir det som en liten stol :)

Oftast bär jag honom vänd mot mig, men korta stunder bär jag utåt. Oftast i buddhaställning.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag har burit framåt i dubbelt X (vävd sjal). Tyvärr så funkar framåtbärning bara korta stunder eftersom det blir tyngre än om man bär mage mot mage. Barnet kommer nämligen längre bort från kroppen.
Användarens profilbild
Av johanna
Jag har burit Malte framåt i X-omslut 2 några gånger nu, och han tycker att det är kanon. Vi var och handlade häromdagen och han knystade inte på en lång stund (mycket ovanligt!) för att han hade fullt upp med att se sig omkring. Jag tycker inte att det är mycket tyngre (men det blir väl allteftersom).
Användarens profilbild
Av Akleja
Här har du bilder på att bära frammåt. jag har gjort det några gånger med min Moby Wrap o det har gått bra. Jag tror dock att Lilleman inte kan vifta med armarna lika bra när han sitter fast med armarna på det viset. men han kan ju se så mycket bättre. Hm ,kommer just på att det var vist väldigt länge sedan jag hade honom så, dax att hotta upp den bärningen kanske...Ergonomin vet jag dck inget om.
Länk:
http://www.willowbean.com/outwards.html
Användarens profilbild
Av Ann m Erik03 Lovisa01
...min heffaklimp framåt några gånger, men fick ont av foglossningen då, eftersom hans tyngdpunkt då kommer så långt från min kropp, som någon annan också nämnde.
Däremot så sitter han ofta på min höft i min Maya Wrap Pouch, och då kan han dels titta framåt, dels bakåt, och så kan man gömma sig mot min axeln/gosa in sig i min armhåla :D om det blir för många intryck, eller det är dags att sova.
Höftbärning kan rekommenderas, om barnet är stadigt nog för det!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?