Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jazoo
Jag har en trillijard gamla jeans som jag inte har kunnat göra mig av med - de är ju bara lite trasiga precis i grenen (lårskav...). Men det är ju inte som att jag någonsin kommer att laga dem och ha dem på mig igen.

Så - kom med tips, vad kan man göra med ett gäng gamla jeans?

Jag hade en tanke om att kanske sy ett lapptäcke. Tyvärr är de flesta i mer eller mindre samma färg (jag är uppenbarligen rätt enkelspårig när det gäller jeans), men det kanske kan bli ett snyggt lapptäcke ändå?

Men mer då? Alla tips mottages tacksamt! Har du gjort något själv? Bilder är ju alltid kul!
Av MammaTess
Jag har sytt påsar av mina jeans, men nu vette katsingen var jag lagt mönstret*hmm*

Ska försöka förklara istället....jag klippte av byxbenen, så det blev liksom en tub kvar ( hänger du med) sedan sydde jag fast en bit tyg som botten..och nu har var och en i min familj en jeansPåse som står på vår hatthylla att ha mössor/vantar mm...

Om du kan vänta tills måndag kan jag fota dem i helgen, har nämligen inte dator hemma...
Användarens profilbild
Av jazoo
MammaTess skrev:Jag har sytt påsar av mina jeans, men nu vette katsingen var jag lagt mönstret*hmm*

Ska försöka förklara istället....jag klippte av byxbenen, så det blev liksom en tub kvar ( hänger du med) sedan sydde jag fast en bit tyg som botten..och nu har var och en i min familj en jeansPåse som står på vår hatthylla att ha mössor/vantar mm...

Om du kan vänta tills måndag kan jag fota dem i helgen, har nämligen inte dator hemma...
Gärna foton, låter som en jättebra idé!
Användarens profilbild
Av Elin G
MammaTess skrev: Ska försöka förklara istället....jag klippte av byxbenen, så det blev liksom en tub kvar ( hänger du med) sedan sydde jag fast en bit tyg som botten..och nu har var och en i min familj en jeansPåse som står på vår hatthylla att ha mössor/vantar mm...
Åh, varför kastade jag de gamla jeansen med hög midja :roll: , det hade ju blivit perfekt att sy om... *vill också ha jeanspåsar...*
Användarens profilbild
Av HelenaW
Min svägerska har sytt en bärsele av ett par jeans - jättehäftig med bakfickorna kvar och då hamnar de på barnets rygg, fiffigt att lägga småsaker i! Remmar etc tog hon från en kasserad ryggsäck. Har tyvörr ingen bild, men visst är det en kul idé!?
Användarens profilbild
Av jazoo
HelenaW skrev:Min svägerska har sytt en bärsele av ett par jeans - jättehäftig med bakfickorna kvar och då hamnar de på barnets rygg, fiffigt att lägga småsaker i! Remmar etc tog hon från en kasserad ryggsäck. Har tyvörr ingen bild, men visst är det en kul idé!?
Jo, verkligen, men blev det inte väldigt stelt? Å andra sidan, selar är ju lite stelare än sjalar. Jag funderade på en mei tai, men det känns verkligen som att det blir för stelt.
Av Aelia
Jag skulle nog föröska sy en mei tai, snyggt :wink:
Användarens profilbild
Av Annika80
Jag har sytt en liten handväska av jeanslappar fast då ljusa och mörka och så två kjolar med mudd i midjan till lilldottern.
Men annars ett överkast?
Användarens profilbild
Av florin
Såg nån bild förrut på ett lapptäcke av gamla jeans och det var jätte snyggt!!!!

Mei Tai tror jag skulle bli super fint oc inte alls för stelt. Jag tror bara att det skulle bli mer stabilt!

Bärpåse?

Väskor?

Överdrag till typ sackosäck?

Barnkläder?
Användarens profilbild
Av miso
Nu upprepar jag mig visst i flera trådar men jag måste verkligen tipsa om boken Baby Cool: sy nytt av gammalt. Jag vet inte om ni har sett projektet DoRedo som går ut på att sy om gamla kläder och repa upp gamla stickade tröjor och göra om till nya tuffa kläder, denna boken bygger på samma sak fast för bebisar. I boken finns det dels mönster på hur man syr om vuxenjeans till bebisjeans och dels finns det mönster på hur man gör om ett par knappjeans till en jeansjacka för bebis (linningen på jeansen blir nederkanten på jeansjackan och knapparna blir själva knäppningen).
Användarens profilbild
Av Anna
och om du väver = trasmattor. Vi har jättefina och tåliga jeansmattor som svärmor vävt.
Användarens profilbild
Av Anso
Aelia skrev:Jag skulle nog föröska sy en mei tai, snyggt :wink:
:shock: Jösses, är du tankeläsare?? Det var precis vad jag låg och grunnade på i natt när jag inte kunde sova! :D
Användarens profilbild
Av sussan
jag har tänkt sy lapptäcke av gamla jeans så mitt förslag är att du skickar dom till mig :tumsup:
Användarens profilbild
Av florin
sussan skrev:jag har tänkt sy lapptäcke av gamla jeans så mitt förslag är att du skickar dom till mig :tumsup:
Men du kan få av mig :D Jag har ju massor med jeans som jag aldrig mer kommer rymmas i...
Användarens profilbild
Av sussan
florin skrev:
Men du kan få av mig :D Jag har ju massor med jeans som jag aldrig mer kommer rymmas i...
Ååååhhh Ja Tack :-) Du är guld :heart:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?