Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Dvipa
Hej! Funderar på att köpa Ergo el. Patapum för att kunna ta på sig snabbt på korta promenader.
Frågor: Är det bekvämt för barnet att sova i?
Kan man ta den med på resan till lite varmare länder?
Passar patapum bättre lite smalare personer?
Tack!
Senast redigerad av Dvipa den fre okt 13, 2006 17:32, redigerad totalt 1 gånger.
Av Aelia
Jag har bara ergo som vi älsjar och den används ofta.
Jag tycker att barnet sover väldigt skönt i den, inga alls problem, det finns ju huvudstöd :wink: .

Har haft ergo när vi var på Kreta och i Bulgarien, och den användes varje dag, skönare än sjal måste jag säga när det är så vamt.

Nu är jag inte sååå stor, är 159 och har strl 36 och jag tycker mer om ergo än patapum( men den har jag bara testat några gånger....)
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag har också en Ergo, och den är vi väldigt nöjda med, både jag och maken!

Alice (1 år) har hittills sovit väldigt bra i selen som vi haft sedan hon var fem mån, men det är nog olika från barn till barn. Om ditt barn sover bra i sjal så skulle jag dock tro att hon också sover bra i Ergo.

I somras när det var som allra varmast kunde vi ändå använda Ergon, som Aelia säger så känns den svalare än sjal.

Jag kan dock inte ge dig några jämförelser med Patapum, för den har jag bara provat några korta stunder. Jag föredrar dock Ergon, med den lilla jämförelsen (fastän Patapum är lite snyggare tycker jag...).

Jag är 165 cm och 67 kg.
Användarens profilbild
Av CeciliaH
Jag är inte så stor (158 cm/ 50 kg) och jag lånade en Ergo som inte passade alls. När jag drog åt alla remmar så mycket det gick, så fanns det i alla fall utrymme för sonen att luta sig bakåt, flera decimeter från min rygg... det kändes inte särskilt säkert :roll: Nu i veckan fick jag en Patapum i brevlådan och den sitter perfekt :D
Av belinda
Min nya ergo är just nu min största körlek :love: sittter hur bra på mej som helst "trots" att jag inte är större än 160 cm och 50 pannor, har en patapum toddler också (som snart ska ut på säljes) som jag gillar grymt bra också!

Något säger mej att patapumen är skönare när det är riktigt hett. ergon hatr ju ändå så mycket lager, med fickan och allt.
Användarens profilbild
Av CeciliaH
belinda skrev:Min nya ergo är just nu min största körlek :love: sittter hur bra på mej som helst "trots" att jag inte är större än 160 cm och 50 pannor
Hmm.... undrar om det är skillnad på olika årsmodeller? :hmm:
Av belinda
C & Prinsen skrev:
belinda skrev:Min nya ergo är just nu min största körlek :love: sittter hur bra på mej som helst "trots" att jag inte är större än 160 cm och 50 pannor
Hmm.... undrar om det är skillnad på olika årsmodeller? :hmm:
:hmm: ja det kan mam ju undra :? men jag tror inte det va, inte på samma ng liksom. Blev själv väldigt förvånad över hur bra den satt :D
Av juniblommor
Har någon provat den nya patapumen som kom i sommar? :roll: Den verkar ju vara jättebra när man är ute och reser. Den kan man visst bära med sig ihoprullad som en liten "magväska" också. Den hade ett huvudstöd som man kunde rulla ihop...... Det enda som jag tycker verkar skilja på den och ergon är väl PRISET! Varför är den så mycket dyrare än Ergon? Och varför verkar det som om de flesta här har ergon och inte patapumen. Är det bara så att den är mest "poppis" här eller är den bättre????!!
Användarens profilbild
Av Elly
C & Prinsen skrev:Jag är inte så stor (158 cm/ 50 kg) och jag lånade en Ergo som inte passade alls. När jag drog åt alla remmar så mycket det gick, så fanns det i alla fall utrymme för sonen att luta sig bakåt, flera decimeter från min rygg... det kändes inte särskilt säkert :roll: Nu i veckan fick jag en Patapum i brevlådan och den sitter perfekt :D
Lite den känslan fick jag oxå när jag provade vår nya Ergo. Vår son (snart sex månader) är en riktig liten knubbis, så tyngdpunkten hamnar ju ganska högt. Barnen på bilderna i instruktionerna är mer långsmala. Vår kille är mer som en köttbulle. :D :wink:
Men vi använder huvudskyddet som en extra säkerhet. Då funkar det bra. Vi får nog ha huvudskyddet ett tag till, tills han har fattat att man inte kan kasta sig bakåt hur som helst.
Vi är i alla fall jättenöjda med Ergon. Lilleman jollrar glatt varje gång vi sätter honom i den, och han somnar bra i den oxå.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?