Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av jojjo
Funderar på ny sjal :-)

Jag är 163 lång och väger 55 kg ungefär.

Vilken sjal ska jag köpa? Vad kan jag knyta med en 4,2?
Någon som vill hjälpa mig?
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag är 164 och vägde i somras 62 kg. Då knöt jag "allt" med min Leo Rouge 4.2m. Man får ingen knut fram, och inga långa ändar över. Men å andra sidan har man inte sju mil tyg att hålla reda på när man ska göra kortare knytningar (typ ryggsäck).
Användarens profilbild
Av Tiz
Jag skulle nog välja en 4,6:a. Med den kan man knyta omslutet med knuten fram. Jag tycker att det känns som att det avlastar bättre och blir stadigare.
Användarens profilbild
Av mia75
Jag skulle ta en 4,2, tror att du fint kan knyta allt med den och det blir smidigare om du tex ska göra något snabbt och bara vill ha ett höftkryss eller en enklare ryggknytning. :D
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Det beror ju lite på villken sjal det är med. En didy 4,2 tex är ju bara mätt inkl. en ände, så den är ju lite längre i verkligheten, medan en hoppis verkligen är den längd det står plus att det är raka ändar :roll:

JAg har två didy 4,2 och med dem kan jag knyta omslutet med knuten fram, men det är precis... Fast jag är iofs lite längre än dig också (168 cm).
Av jojjo
Tror ni att jag kan knyta omslutet på ryggen med en 4,2 också?

Det lutar nog åt en 4,2, har ju endel långa sjalar..
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag har en av varje, är 165 och väger ca 67 kg. jag kan knyta med knuten på ryggen med den som är 4,7 (hoppediz) och på magen med den som är 4,2 (Easycare).
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Omslutet på ryggen kan du absolut knyta! Och har du längre sjalar tycker jag du ska ta en 4,2 :wink:
Av Aelia
4,2 skulle jag ta. :wink:
Användarens profilbild
Av jazoo
jojjo skrev:Tror ni att jag kan knyta omslutet på ryggen med en 4,2 också?
Jag svarade visst inte riktigt på frågan.

Du kan absolut knyta omslutet på ryggen med 4,2 m. Det är bara bökigt med längre sjal (tycker jag) speciellt om man ska knyta på ryggen.

Lycka till med sjalvalet!
Av jojjo
Tack snälla för svaren!

Det blir en 4,2 :-)

Nu ska jag bara bestämma färg också :roll:
Användarens profilbild
Av jazoo
jojjo skrev:Nu ska jag bara bestämma färg också :roll:
Och det är ju inte det lättaste....! :D
Användarens profilbild
Av jag71
kajsa kavat skrev:Det beror ju lite på villken sjal det är med. En didy 4,2 tex är ju bara mätt inkl. en ände, så den är ju lite längre i verkligheten, medan en hoppis verkligen är den längd det står plus att det är raka ändar :roll:

JAg har två didy 4,2 och med dem kan jag knyta omslutet med knuten fram, men det är precis... Fast jag är iofs lite längre än dig också (168 cm).
MIn hoppis har INTE raka ändar dem är snea. Easyn har raka ändar. MIn hoppis London som skulle vara 5,4 m är i verkligheten 6,05 och det är då bara ena sidan dvs med en ände inte två så om man räknar med den andra änden så är den ännu längre!!!!
Av jojjo
Men om jag tar en med raka ändar räcker det med en 4,2 ändå?
Tittar nämligen efter en easy :-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?