Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

rygg i Ergo eller Patapum... efterlyses :-D

Hmmm... visst har vi haft sidor som visar på hur man får upp små barn på ryggen i desa selar???

Jag har ju aldrig burit ett litet barn på ryggen i Ergon (Saga var ju 1 år när vi fick vår första). Är det någon som har bra tips, eller ännu bättre bilder/film?

På Ergos hemsida visar de ju med ett äldre barn...

Kram
Senast redigerad av April den sön jul 10, 2005 23:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av April
Jag tänkte på små 5 månaders bebisar... Hur gör ni med små barn?

Kram
Användarens profilbild
Av Suskiv
April skrev:Jag tänkte på små 5 månaders bebisar... Hur gör ni med små barn?

Kram
Jag brukar lyfta torkel över axeln och sen låta honom glida ner tills han hamnr på rätt höjd. Trä armarna genom axelbanden och sen bumpa ner Torkel sista biten så han hamnar helt rätt. Dra åt axelbanden och spänna bröstbandet. Så har jag gjort från första början.
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag skaffade ergon när Alma var 7-8 månader tror jag och jag gör fortfarande på samma sätt som då, dvs sätter henne på höften med ergon knäppt så den hänger ner bakom mig, sen humpar jag runt henne, böjer mig framåt och tar på mig axelbanden. Det borde vl funka även med en 5månaders? Annars är nog Susannes sätt smidigt.
Av Annsofi
Detta är en bra länk tycker jag när det gäller Ergo och Patapum. http://www.littlepossums.co.uk/informat ... _ergo.html
Jag har också en pdf. fil med lite fler varianter från Little Possums om någon är intresserad. Det finns dock ingen på riktigt små bebisar. Det sätt som jag själv gör på, humpa runt modellen, tycker jag känns bäst när de är något större och kan sitta själva med bara lätt stöd men genom att "låsa" fast barnet med hjälp av axelremmarna när man humpar tycker jag gör att det känns lite tryggare. Jag gör så att när jag har satt honom i selen, steg 2 kan man väl säga så tar jag upp axelremmarna under hans armhålor och håller ihop dem med en hand (höger om man sätter upp på vänster höft) det låser liksom fast honom och känns säkrare när man sen börjar humpa lite bakåt. Jag släpper greppet först när jag trär på axelremmarna. Eftersom jag har lossat axelremmarna riktigt kan jag ta dem på mig utan att han ska hela vägen bak och jag kan därför också ha vänster arm runt honom som stöd ända tills vänster arm ska i axelremmen. När jag fått dem på mig knäpper jag bröstremmen och sen hoppar jag till och för honom det sista steget bak. Det känns tryggt och bra.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?