Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vi skall åka till thailand i tre månader i februari med vår då 8 mån lille kille. Uppskattar att hans vikt då är ca 9kg.

Bär annars i tricot slen eller storch, men det går ju inte i 35gr värme....... Vi kommer att vara på ungefär samma ställe så vi kommer att ha med en sulky för ev behov på kvällarna(att sova i när mamma och pappa äter middag i solnedgången...).

På dagarna blir det mycket bada och hoppandes i och ur de sk longtailbåtarna. Vill ha ngt som går snabbt och smidigt att sätta på och som kan tåla lite salta stänk. Och framför allt det får inte vara ngt tjockt och svettigt för varm blir man nog ändå.... Gärna lätt och inte så skrymmande heller...

Har funderat på en vattensjal av ngt slag (Tips på ngn bra???) och om man kanske skulle prova en Mei Tai. Är det ngn som har några förslag på ngn bra och bekväm sådan... gärna med ngn slags huvudstöd och mjuk och go och inte så tjock. Den får ju inte vara så hemskt dyr heller(hoppas kunna hitta ngn begagnad) för den kommer nog inte att vara så fin när vi kommer hem efter all sol och saltstänk.

Är JÄTTETACKSAM för alla svar och tips och råd.
Kanske ngn av er har ngt som bara ligger där i lådan som jag skulle kunna köpa..................
Användarens profilbild
Av sacha42
skulle rekommendera solskyddskläder, eller att ha på honnom en tunn bommulspyamas mot solen då den är som starkast. solarvail ringsjalar är som vattensjal och samtidigt så står den emot solstrålarna. Annars är det nog en sommarsjal typ gås eller en MT alternativt en bärsele Ergo eller patapum, men de tar ju lite större plats än en egen/bortasydd MT i lite tunnare tyg :D
Hoppas att ni får det kanonmysigt, älskar Thailand :heart:
Av juniblommor
Vet ngn vart man kan få tag på solarveil ringsjalar? Det verkar vara en bra grej. Både solskyddande och vattensjal i samma.

Vill nog gärna ha en Mei Tai också. Förslag på ngn sådan? Hemsytt är helt ok kanske tom bättre men jag är tyvärr inte så värst händig.... Söker nog helst bland säljes sidorna där... Men jag vet inte riktigt vad jag skall söka efter.
Användarens profilbild
Av sacha42
solarvail finns att köpa hos babyheaven :D

och tycker att du sätter ut en köpes annons om en MT så kommer det nog trilla in förslag som du kan välja och vraka i :wink:
juniblommor skrev:Vi skall åka till thailand i tre månader i februari med vår då 8 mån lille kille. Uppskattar att hans vikt då är ca 9kg.
..................
Ooo vi tänkte åka två månader i typ januari-mars och funderar på samma sak. men vår "lilla" tjej kommer lätt vara uppe i typ 12 - 13 kilo då (hon väger 8,5 idag) så det blir ergo på ryggen och sulky, svettas i sjal är nog inte aktuellt.
Av juniblommor
Vad kul!
Vart skall ni? Vi skall till khlong dao beach på koh lanta. Våran 8 åriga dotter skall gå i svenska skolan där. Vi åker den 6/2-6/5.
Nej, inte kan man gå med långsjal..... Men del där med en solarveil ringsjal lät inte alls dumt.
Användarens profilbild
Av diddeldi
vi hade med lite olika, men använde bara ergo när vi var i thailand. svalt, enkelt och bekvämt :D

Bild
Användarens profilbild
Av Buscilla
juniblommor skrev:Vad kul!
Vart skall ni? Vi skall till khlong dao beach på koh lanta. Våran 8 åriga dotter skall gå i svenska skolan där. Vi åker den 6/2-6/5.
Vill du byta liv med mig :roll:.

När vi var i Thailand i februari var Sture 7,5 månad och jag använde oavkortat min elastiska Moby wrap. Framför allt i Bangkok. På Khlong dao Beach kan man dra vagn lätt som en plätt, så härliga långprommisar på stranden är ett måste.

När vi åkte till Thailand i maj var Sture 10 månader och hade växt ur den elastiska sjalen. Då följde Ringon och gåsen med istället. Båda två var oumbärliga :tumup:.
Användarens profilbild
Av Isanna
Åh, en perfekt tråd för mig! Vi ska till Thailand i början av januari, men vi ska bara semestra i två veckor. Funderar på vad i bärväg jag ska ta med mig, men Ergon är given, ringis (solarveil kanske) och en eller två längre sjalar, en gås och Iris/Lisa för ryggen tror jag.

Tro om jag måsta skaffa mig en sulky? :? Vet inte än men det vore nog bra så att Isa kan sova i den när vi myser på resturang och så...
Användarens profilbild
Av VenusLi
Vi åker till Thailand 3 veckor i november. Vi har tänkt ta med oss Patapumen, Mei Tai samt en tunn sjal samt sulky så kanske A kan sova där i på kvällarna medans vi sitter på restauranger. :?

Det känns så skönt att få komma iväg. Det behöver vi verkligen :heart:
Användarens profilbild
Av Zandra
Vi hade med ringsjal sist till Aniara som då var tio månader (och en paraplyvagn för Bangkoksnätter på krogen 8) ) och det var finfint.
Ta med ett par ringar och låt sy upp en sidensjal där - svalt och vackert!

Nu ska vi iväg igen två månader fr.o.m slutet av januari och då medtager vi två mei tai, ringsjal och paraplyvagn tror jag. Aniara är tre och Eli åtta månader. Ååååå vad härligt det ska bli!!
Användarens profilbild
Av VenusLi
Zandra skrev:Ta med ett par ringar och låt sy upp en sidensjal där - svalt och vackert!
Vilket bra förslag! Packar genast ner ringarna...
Senast redigerad av VenusLi den ons okt 11, 2006 12:11, redigerad totalt 2 gång.
Av juniblommor
Vad roligt att så många hittat hit till den här tråden!
Det verkar ju vara en hel del sjalare där ute som skall ut och resa i vår.
Vi kanske får ha en egen sjalträff där borta :lol: .

Glöm inte att det nog är bra att ta med en liten lagom flytväst till lillen för det blir ju lite båt-åka.
Användarens profilbild
Av Bönan
juniblommor skrev:Vad kul!
Nej, inte kan man gå med långsjal..... Men del där med en solarveil ringsjal lät inte alls dumt.
om vi åker kommer vi vara på typ samma ställe, i alla fall samma ö :P då pm:ar jag dig!
Användarens profilbild
Av Vida
Jag har ett tips, som jag (om jag får tid över *hehe*) kommer göra innan vår utlandresa (vart vi nu tar vägen):

En hemmagjord meitai med solarveilpanel/platta. Det ska ju tydligen gå att göra med två lager solarveil. Luftigare än så kan det nog inte bli...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?