Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nu har jag fått sjalringarna jag beställt så nu ska här slöjdas :-)

Hur tycker ni det är bäst att göra vid ringarna - vika som en solfjäder? Inte vika alls? Något annat sätt?
Senast redigerad av Knyttet & K den mån jul 11, 2005 15:37, redigerad totalt 1 gånger.
Av anna/my
inte vecka alls, då kan man lägga tyget som men vill, runt axeln , eller över osv...

ochså är det ju mindre jobb :D
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
anna/my skrev:inte vecka alls, då kan man lägga tyget som men vill, runt axeln , eller över osv...

ochså är det ju mindre jobb :D
Instämmer helt! :lol:

Har testat nån sån solfjäder/smällkaramellsvikning också men gillar det inte riktigt. Gick inte att justera så som jag är van. Slutade till sist med att jag sprättade upp allsammans och sydde om, utan vikningar denna gång! :wink:

(jo, har själv rätt smala, beniga axlar. Vet inte om det kan spela in i valet av vikning/inte vikning?)
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Tack för svaren. Det blir nog så att jag inte veckar den. Har också smala beniga axlar och har ofta problem när det gäller ryggsäckar etc att axelbanden hamnar för långt ut så att jag får ont. Oveckat får det bli :-)
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Nu är den klar!
Bild
Det blev en solfjädersvikning tillslut iaf. Jag sydde först utan att vika alls, men det blev så tjockt med tyg tyckte jag att jag sprättade och testade att vika. Jag lade i två mjölpåsar och det känndes bra iaf :-) Även om den är vikt täcker den min smala axel ordentligt.
Jag är rätt nöjd, även om jag nog ska sy sambons sjal i ett lite mjukare tyg än lakansväv, det blir nog linne tror jag.
Användarens profilbild
Av Karin&Alex
Vad snygg!! :)
Användarens profilbild
Av Clärchen
Tjusigt! Själv har jag kommit så långt jag kan på mina sjalar utan ringarna. Väntar på att de ska komma med posten *längtar*.

Jag kunde inte nöja mig med att bara göra en sjal utan gör tre på en gång :)

//'Clara
Användarens profilbild
Av April
Jättefin!!! :-D

Kram
Användarens profilbild
Av Suskiv
Verkligen tjusig.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?