Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Eulalia
Hej!
Jag har fått smak för att sticka pulsvärmare :D .
Är ingen van stickare alls och därför passar dessa mig eftersom det bara är rätdstickning :vågen: .
Men nu undrar jag om det finns ngn här som kan tipsa om var man hittar mönster och inspiration till nya pulsisar? Mönster på hur pärlorna kan sitta och också hur man rent tekniskt stickar liksom så att det blir som taggar längst fram mot handen. Jag :duh: fattar bara inte hur man gör det :oops: ....
Tacksam för alla tips!
Av belinda
har du kollat in garnstudios hemsida? :D
Användarens profilbild
Av Anso
Återkommer ikväl när Hanna sover, påminn mig annars!! :D
Användarens profilbild
Av Eulalia
Anso skrev:Återkommer ikväl när Hanna sover, påminn mig annars!! :D
Jaaa tack :eld: gör gärna det!
Användarens profilbild
Av Anso
Här kommer en bild på en jättebra bok, nybörjare till avancerat men den kan vara svår att få tag på, "Perler på pulsen" ifrån Norge.
ISBN 829 11 95 188
Norges husflidsförlag
Författare Kirsten Romcke (o med ett streck i ..... är det ö eller....??)
Bild

Jag köpte min på hemslöjden.
Slå lite på www.bokpris.com på titeln.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
www.sticka.org har de åtminstone förut på förstasidan haft ett häfte med mönster till pulsvärmare. Jag vet inte om man måste vara medlem i sticka för att få köpa, men det står säkert där.
Användarens profilbild
Av Anso
www.nysta.se har butik nere vid T-bana Rådmansgatan och där kan man säkert få lite råd och tips!!!
Användarens profilbild
Av Anna
måste bara kapa tråden och fråga Vad är en pulsvärmare???
Användarens profilbild
Av SoFaD
nåt som man har på handleden och jag tror att det hjälper mot kalla händer?! men är inte säker. vill oxå sticka sånna o det ska jag en vacker dag! ytterliggare ett av mina många projekt som ska påbörjas.... :oops:
Användarens profilbild
Av Eulalia
Tack för era tips! Jag ska genast kolla upp dem :vågen: .
Anna skrev:måste bara kapa tråden och fråga Vad är en pulsvärmare???
:this: Det är som en stickad liten mudd som man trär på handleden och som lite klädsamt och varmt sticker fram under den vanliga tröjärmen. De kan med fördel smyckas med små pärlor i olika färger eller mönster som man först trär på garnet innan man börjar att sticka. Men man kan också såklart göra dem lite enklare utan pärlor. Det pillrigaste och tråkigaste :? tycker jag är att trä pärlorna på garnet.
Supersnyggt, varmt och skönt för frusna och roligt att pyssla med. Jag har tre par själv och de jag vill börja göra nu kommer att bli julklappar.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Nu har du ju fått svar men jag svarar så här att det är en benvärmare fast för handleden dvs. över det ställe där man tar pulsen. Gissar att det är så namnet uppstått ungefär.
Användarens profilbild
Av buebo
Eulalia skrev:
:this: Det är som en stickad liten mudd som man trär på handleden och som lite klädsamt och varmt sticker fram under den vanliga tröjärmen. De kan med fördel smyckas med små pärlor i olika färger eller mönster som man först trär på garnet innan man börjar att sticka. Men man kan också såklart göra dem lite enklare utan pärlor. Det pillrigaste och tråkigaste :? tycker jag är att trä pärlorna på garnet.
Supersnyggt, varmt och skönt för frusna och roligt att pyssla med. Jag har tre par själv och de jag vill börja göra nu kommer att bli julklappar.
Aha! :!: :idea: Då är det sådana mina stora tjejer fick av farmor i julas. Ingen av oss har riktigt fattat vad de skulle va bra för förutom att de va rätt så snygga med pärlor och sånt på. Men de har haft de ibland iaf.

Vad kan man inte lära sig på Sjalbarn egentligen??? :D :D
Användarens profilbild
Av Anso
Här kommer en bild på några som jag har gjort och de flesta med mönster ifrån "Perler på pulsen"
Bild
Av anna/my
mina pulsvärmare (i garnet alpaca) som jag stickat då och då har jag märkt passar även lika bra till "babylegs"

har dock inget mönster utan tycker det blir bäst om man anpassar antalet maskor efter sin egen handled/babyleg :D

såg just dina anso, görfina :D (som vi sa när jag bodde i norra värmland)
Användarens profilbild
Av Eulalia
Supersnygga Anso :rock: !
Blir genast sugen på att göra en som ser ut som den i vinrött längst ner till vänster på bilden. Men hur många maskor har du mellan varje pärla :?:
Mvh
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?