Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av elisabet
Hjälp!!

Jag skulle vara innerligt tacksam för råd från er :!: :D

Hej, har efter 6,5mån bärande på armarna av min nu 7,7kg bebis fått dubbelsidiga inflammationer i tummens senor men rätt kraftiga smärtor och svårt att röra helt....

....läget börjar bli lite desperat..

Köpte en didymos julian och den är jättebra men för korta i stunder i och ur vilket tillsammans på en dag blir rätt mycket tid är den inte tillräckligt snabb.

Vilken är enklast/snabbast till i och ur...

Är ergon jämförbar i avlastning med vävd långsjal? Lika bra för ond rygg?

Förslag på i och ur knytning på långsjal?

Andra förslag?

Tack på förhand :!: :!:
Användarens profilbild
Av Helen
En Ergo ger dig en jämn belastning och den är snabb.
En ringsjal är snabb, men ger dig snedbelastning och bör inte användas längre stunder speciellt inte om du har problem med ryggen.

Jag har själv ryggproblem och använder ringsjal framför allt när vi är på lekplatsen och dottern inte vill gå hem (2,5år). Vi bor väldigt nära och en ringsjal hänger över kroppen utan att vara i vägen när mamma ska leka.
Ska jag gå mer än den korta sträckan så tycker jag bättre om att ha jämn belastning.
Användarens profilbild
Av elisabet
Helen skrev: Jag har själv ryggproblem och använder ringsjal ...
..tack för ditt svar! Har du tips på skön ringsjal?
Användarens profilbild
Av Mia
Hej
Knyter du dubbel X med vävd sjal så kan du ta i och ur barnet utan att nyta om.
Jag gillar ergo mer än ringsjal även för kortare stunder. Gillar att det är lätt att bära på ryggen i den. Bär jag på magen i ergon längre stunder nu så får jag ont i ryggen. (Ca 13kg.)
Som ringsjal gillar jag bäst Ringon. Den passar min "höga, spetsiga" axlar bra men det är olika hur man är byggd hur bra den sitter har jag förstått.
Användarens profilbild
Av Scharlott
elisabet skrev:Förslag på i och ur knytning på långsjal?
Säger precis som Mia - dubbelX - toppenbra knytning som man kan ha färdigknuten och sätta i och ta ur barnet "efter behov".

Även jag gillar bärsele (Ergo/Patapum) mer än ringsjal även kortare stunder. Ett annat tips är mei tai som jag tycker är skönare än både Ergo och Patapum. Torde dock vara en smaksak vilket man föredrar så det bästa vore om du kunde prova - slår här ett slag för sjalträffarna :wink:

Bl.a. ordnas det sjalträff i Västerås den 15 oktober - det är ju rättså nära där du bor :)
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=33707
:tumsup:

Tack för alla era jättebra svar!!!

Har börjat med dubbeltX - superbra i och urknytning :!: :!: :!:

Har inte riktigt bestämt mig för ergo eller ringsjal eller båda...vill helst ha båda...det här med sjal är verkligen starkt beroendeframkallande...

Får hålla lite i slantarna till att börja med och lära mig långsjalen - uppenbart finns det många bra knytningar att lära.

En novisfråga :?: heter det dubbelt ; ex, kors, eller kryss :?: :?:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?