Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ida
Måste finnas en del här som lyckats med att amma i sjal. Lyckades aldrig själv när yngsta var mini, så jag gav upp och bestämde mig för att jag inte är konstruerad för att kunna amma i sjal. :cry: (Tuttarna sitter nog ovanligt lågt och inte har det blivit bättre av två graviditeter).

Men så nu, precis när jag trodde att min 10 månaders lilltjej tänkte lägga ner det här med amning, (hon har inte ro att vara still i knät på dagarna), så har hon börjat bli förfärligt snuttig när hon sitter i sjalen och ska somna. Suger sugmärken på min hals, försöker kura ihop sig för att komma åt - är bara det att hon skulle behöva slå knut på sig själv för att lyckas. Sitter hon på min mage, så är mina tuttar ungefär i höjd med hennes navel. :o

Idag, när hon frenetiskt snuttade på en napp som hon hittat i stället (aldrig använt napp förr) så tyckte jag väldigt synd om henne och ville föröka igen. Upptäkte då att det kanske inte är så omöjligt ändå, som det först verkade, om man bara knyter vääääldigt löst (och lite obekvämt tror jag).

Behöver alltså tips från er som lyckats - är det kört om man ser ut som jag? Vilka knytningar funkar? Finns det någon som man kan knyta rätt stabilt först, medan hon varvar ner och sedan släppa på, med henne i sjalen, när hon börjar bli snuttig? Hur gör ni??? Har nog de flesta varianter på sjalar (skäms nästan) så alla tips mottages tacksamt.
Användarens profilbild
Av Kristina
HöftX tyckte jag funkade bra med Alma, den kan man knyta rätt tajt från början och sen är det bara att släppa upp knuten lite och dra efter så hamnar hon längre ner.
Kolla här hur man gör: http://www.mamatoto.org/default.aspx?tabid=167
Användarens profilbild
Av annan
Wow, det där var ju jättetydliga instruktioner för höft-x, som jag har stora problem med att knyta. Nya friska tag i morgon när min bäbis är pigg och glad!
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag har inte ammat i sjal o gjort annat men jag har klart ammat o fått stöd av sjalen !!

Jag har använt ett löst dubbelt X
http://www.babyidea.fi/storchenwiege/tuplaX.html
Den kan man sätta barnet mage mot mage men oxå i tryggvagga lixom då kan du bestämma vart hur långt ner barnet ska sitta efterpå .

Jag har även ammat i helt vanlig torso på magen (lite a la afrikansk !)

Tar dubelomsluten X med gördel innanför o istället för över axlarna slutar med en knut om midjan ! där sitter barnet i vagga med sjalen som stöd o du sätter det hur lågt/högt du vill !!

http://www.kantoliinakanava.fi/sidontao ... /kietaisux

Hoppas det är förståligt ! (som torso på ryggen fast fram o med barnet i liggandes eller mage mot mage :roll: )

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?