Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Är det någon här som har ett såntdär runt babygym?
Ni vet, matta m vaderad kant (oftast) med två bågar som ett kryss över, på bågarna hänger det leksaker.

Jag har lite ideér om hur tillverka ett liknande, men har absolut ingen aning om lagoma mått.

Är tråkigt att bara höfta till och sedan det kanske vsar sig att det blir för litet på ett eller annat sätt.

Måtten jag undrar över är:

- Diametern på mattan
- Höjden från golvet till "krysset" där bågarna går ihop/korsar sig
- längden på en båge från golv till golv, alltså hur långt ett rör är
Av Vinterhumlan
Jag gjorde ett genom att slakta en rockring (av den stora typen på BR). Klädde bågarna med fleece och sydde fast knappar i hörnen. Gjorde en vadderad lekfilt i vilken jag sydde fyra knapphål. Resultatet ser du här:

Bild
Användarens profilbild
Av kattta
Nämen, hur kunde jag missa den?

Tack för länken!

Bra precis sådär är det jag tänkt mig, billiga elrör från bygghandeln, men jag ska sy tygrör att dra över och istället för att korsa dem ska jag lägga dem mot varandra och sy ett löst "omtag" med tryckknappar. På det sättet håller de sig som ett kors men ställningen blir lätt att fälla ihop.

Mattan ska jag sy rund och med vadderad kant och fyra "flikar" där man stoppar in rörändarna, på så sätt hålls de (förhoppningsvis) fasst av sin egen spänning men är lätta att ta lös.

Har allt hemma redan, utom rören, så det blir fortfarande billigt men lite mer jobb förstås

Sen har jag ju ingen aning om min plan fungerar i verkligheten, men det lär visa sig... :hmm:
Användarens profilbild
Av kattta
Vinterhumlan:
Din lösning var ju bra mycket enklare än min :app:

Det blir nog till att kolla stan efetr en rockring modell större istället :)

Ditt babygym är superfint föresten!
Av Vinterhumlan
kattta skrev:Vinterhumlan:
Din lösning var ju bra mycket enklare än min :app:

Det blir nog till att kolla stan efetr en rockring modell större istället :)

Ditt babygym är superfint föresten!
Tack, men iden är inte min utan A Lies på FL! Hon har tidigare haft bilder på sitt gym i sitt galleri och det var verkligen fint!

Din idé med att inte korsa bågarna utan att ha ett omtag låter smart. Dock bör du nog fästa bågändarna i filten på något mer sätt en i bara en "flik", eller tja det beror på vad för sorts bebis du får :wink: , vår lille vilde kille här hemma drar och sliter i bågarna och sparkar på dem och använder dem för att snurra runt och ta sig någonstans, så en gång lyckades han faktiskt lossa ena änden på ena bågen trots att jag medvetet gjort knapphålen "för små" :shock:
Användarens profilbild
Av Vindruvan
GUD vilket fint babygym Vinterhumlan! Måste ju nästan skaffa bebis nu ju... eller hum... barnens faster väntar sitt första barn....

Kliar i pysselfingrarna nu...

/Jenny
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?