Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
Så kom första frågan. Efter att ha konstaterat att rätmaskorna ändå satt någotsånär i fingrarna undrar jag nu hur man gör omslag? Såhär står det i mönstret:

varv 1: räta
varv 2: räta
varv 3: *1 rm, 1 omslag* upprepa från *-* v ut, avsluta med 1 rm
varv 4: m stickas räta och omslagen släpps (=långa m).

Nu undrar jag alltså hur man gör omslag och hur de menar med släpps. Om jag gör som jag tror (sticka rät maska, slå om garnet, sticka rät maska) så blir det så jag har dubbelt så många öglor när jag är klar. Det känns inte som att det är rätt. Och hur menar de med "omslagen släpps"? Ska jag sticka alla öglorna och sen bara dra bort omslagen? Då har jag väl fortfarande dubbelt så många maskor som jag borde ha? Eller ska jag bara sticka i den "riktiga" maskorna, men då får jag väl inget mönster?!

:help:
Användarens profilbild
Av anilov
Du har tänkt helt rätt. Omslag är att man virar garnet ett varv över stickan, så att det blir fler "maskor". Dä kan man på nästa varv antingen sticka dem (då blir det ett litet, förhoppningsvis dekorativt, hål i stickningen), eller släppa dem. Släpper man dem blir madkorna på det varvet liksom "längre" än maskorna på andra varv, och även detta kan bli en dekorativ grej i en stickning. Vid spetsstickning håller man på mycket med omslag, släppta maskor och ihoptagningar mitt i stickningen.
Användarens profilbild
Av zandrama
Tack för svaret! Nu gick det ju kanon! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?