Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sara Helena
Igår blev min första helt egensydda sjal färdig. Det tog ca tre kvällar att sy den, från scratch! Idag bar jag B på ryggen i den, det funkade skitbra, men som alltid tar det lite tid att lära sig sno på sig ett nytt bärredskap. Den är sydd i ett grått linnetyg och har exta breda och långa midje- och axelband. Jag tycker att den blev skitsnygg!

I somras sydde jag med svärmors hjälp en ringsjal av ett afrikanskt tyg jag hade hemma, men då gjorde hon mesta jobbet.

Imorgon ska jag försöka ta nån bild eller två och lägga ut här på forumet. Kanske på båda sjalarna....

Jag är så stolt!
:D
Användarens profilbild
Av sacha42
vill också se bild :D
Av Sara Helena
Här är bilder på min mei-tai

Bild

Bild

(Ni skymtar även vår tuffa Chevrolet Caprice Estate i bakgrunden...)
Användarens profilbild
Av Elsa
Jättesnygg! Det ser ut att vara ett härligt tyg! :D
Av belinda
Den ser jättefin ut :D
Användarens profilbild
Av Åsa mamma till 4
Jättefin, förstår att du är nöjd. :D

OT: Vad är det för underbar jacka bebisen har på sig?
Av tigre
Yo vilken FIN!
Jag sitter och laddar fòr att sy mig en jag ocksà... Ar inte sà vàrst sy-ig bara ( =vàrdelòst tàlamod :roll: )
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Tjusigt! :lol:

Ytterligare ett exempel som får mig allt mer säker på att det är en MT med breeeeda axleband som jag ska sy! :tumsup:
Av Sara Helena
Tack! Kul med beröm! Det är ett ganska tunt, men ändå starkt linnetyg. Det vore perfekt till ett par byxor t.ex. eller kanske som möbeltyg.

Bs fina jacka är en fleecejacka från Benetton som hennes farmor och farfar köpte i Italien i somras. Det är inte så troligt att den går att få tag på i Sverige, men man kan ju alltid ringa Benetton och fråga....

Det är ju ganska tråkigt att sitta och nåla så långa tygstycken, det är det som tar längst tid, men när allt är zickzackat/fållat är det bara att sätta ihop, det gick supersnabbt. Jag kan försöka ta några närbilder och göra sybeskrivningar om nån är intresserad.

Jag trodde inte att det skulle vara så enkelt att göra just en mei-tai, men när jag väl klurat ut hur jag skulle gå tillväga var det busenkelt. Det gällde mest att lita på mig själv, att jag kunde göra nåt som är lika bra som det som säljs!
Av tigre
Sara Helena skrev:
Jag kan försöka ta några närbilder och göra sybeskrivningar om nån är intresserad
Ja tack :D !!
Användarens profilbild
Av Buscilla
Snyggelisnygg :loving: och du är verkligen fin i håret och passar otroligt bra i brillorna.

Den fina Chevan ser ganska orörd och dammig ut :lol:
Användarens profilbild
Av Elsa
tigre skrev:
Sara Helena skrev:
Jag kan försöka ta några närbilder och göra sybeskrivningar om nån är intresserad
Ja tack :D !!
Även jag är intresserad! Det där var verkligen en Mei-tai i min smak! :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?