Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
Nu ska jag "bara" lära mig sticka också. :wink: :roll:

Har i alla fall laddat ner Garnstudios stickskola och ska skriva ut den. Hoppas det hjälper. Annars ropar jag väl på hjälp här. 8)
Användarens profilbild
Av Mia-Maria
Vad är det för nåt du ska sticka då?
Jag tycker det är jättekul att sticka, men nu var det längesen det blev nåt så jag behöver lite inspiration!!
Användarens profilbild
Av zandrama
Till att börja med en halsduk i luddgarn till mig (har ingen riktigt bra), sen mössor, sockor och vantar till barnen. Det är i alla fall ambitionen... :roll:
Användarens profilbild
Av mejamy
Visst är det kul att sticka! Jag har också precis börjat lära mig :). Jag kan tipsa om boken: "Bonniers stora bok om stickning" eller nått sånt. Den finns på bibblan och innehåller typ allt man kan vilja veta om stickning. Det som fattas där kan man fråga proffsen här om :wink: . Lycka till!
Användarens profilbild
Av zandrama
mejamy skrev:Visst är det kul att sticka! Jag har också precis börjat lära mig :). Jag kan tipsa om boken: "Bonniers stora bok om stickning" eller nått sånt. Den finns på bibblan och innehåller typ allt man kan vilja veta om stickning. Det som fattas där kan man fråga proffsen här om :wink: . Lycka till!
:notes:
"Bonniers stora bok om stickning". Undra om man kan söka i bilbliotekskataloger på nätet...
Användarens profilbild
Av mejamy
zandrama skrev:
mejamy skrev:Visst är det kul att sticka! Jag har också precis börjat lära mig :). Jag kan tipsa om boken: "Bonniers stora bok om stickning" eller nått sånt. Den finns på bibblan och innehåller typ allt man kan vilja veta om stickning. Det som fattas där kan man fråga proffsen här om :wink: . Lycka till!
:notes:
"Bonniers stora bok om stickning". Undra om man kan söka i bilbliotekskataloger på nätet...
Ja det borde du väl kunna göra. Jag kollade upp titelnamnet, och det var som jag sa. Tänkte själv önska mig den i julklapp... :D
Användarens profilbild
Av anilov
Bonniers stora bok.... är jättebra. Utom en sak: det är lite halvtrista bilder, så man blir inte så inspirerad. De har liksom stickat alla saker de visar i aptråkigt garn, ser ut som acryl eller nåt. Men den har verkligen ALLT vad gäller teknik. I somras lusläste jag "Stitch'n bitch", och den kan jag verkligen rekommendera! Nybörjarnivå (fast på engelska), men snygga och roliga nybörjarprojekt. De lite äldre böckerna på biblioteket har ofta så tråkiga nybörjarsaker annars. Annars är min favvisbok alla kategorier "Lust att sticka" av Katarina Breiditis, men då ska man kanske vara lite van att sticka..
Användarens profilbild
Av johanna
zandrama skrev:Undra om man kan söka i bilbliotekskataloger på nätet...
Uppsala stadbibliotek finns på http://bookit.uppsala.se
och Stockholms stadsbibliotekskatalog finns här!
Användarens profilbild
Av zandrama
Tack Johanna! Hittade även Haningebiblioteken på nätet. :D

Har stickat nästan hela dagen idag och kommit ca 4 cm på hjälmmössan (st nr 2,5) och 40 cm på halsduken (st nr 7). Det här var ju vansinnigt roligt! Och vad mysigt det är med trästickor! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?