Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anna
Siena skrev:tack för alla fina kommentarer! Tyvärr stickar jag inte för försäljning, jag har för många projekt till lillfisen på gång för att hinna (jag ska sticka en heldress, typ en overall och en hög benvärmare till i vinter när han åker sjal).

jag har stickat efter mönstret i boken "Sparat - små stickade kläder från vår barndom" av Celia B. Dackenberg. Det är ett väldigt, väldigt väldigt enkelt mönster och jag lovar att alla som kan sticka rätor kan sticka en hjälm!

Jag skulle nog säga att en hjälmmössa är ett perfekt förstaprojekt för en sticknybörjare!
Synd då. Men tack för boktipset. JAg har bara stickat en halsduk i mitt liv och jag kan inte maska av så den sitter fortfarande kvar på stickorna. *ropar farmor kom och sticka*
Av belinda
Siena skrev:tack för alla fina kommentarer! Tyvärr stickar jag inte för försäljning, jag har för många projekt till lillfisen på gång för att hinna (jag ska sticka en heldress, typ en overall och en hög benvärmare till i vinter när han åker sjal).

jag har stickat efter mönstret i boken "Sparat - små stickade kläder från vår barndom" av Celia B. Dackenberg. Det är ett väldigt, väldigt väldigt enkelt mönster och jag lovar att alla som kan sticka rätor kan sticka en hjälm!

Jag skulle nog säga att en hjälmmössa är ett perfekt förstaprojekt för en sticknybörjare!
jippie va kul! ska springa till biblioteket imorgon! tack för tipset :D
Användarens profilbild
Av linafelicia
Siena skrev: jag har stickat efter mönstret i boken "Sparat - små stickade kläder från vår barndom" av Celia B. Dackenberg. Det är ett väldigt, väldigt väldigt enkelt mönster och jag lovar att alla som kan sticka rätor kan sticka en hjälm!

Jag älskar den boken och måste få visa den lilla hjälmmössan (samma mönster) som jag stickade till Rasmus förra vintern (jag har visat den förut men tycker så himla mycket om den så jag visar den igen :lol: ).
Bild
Just nu håller jag på med mönstret "liten rutstickad kofta" och sen har jag stickat en sån där klassisk genomdragshalsduk ur samma bok. Verkligen underbara mönster i hela boken. :heart:
Av Sussi med Maja
Så söt han är i sin mössa! Vilken smart idé att fleecefodra en, det måste jag nog ge mig på. Har letat vintermössa åt Maja men inte hittat någon jag gillar. Och hjälmmössorna är ju superenkla att göra, gjorde ett helt gäng när de stora barnen var små.

Tack för boktipset också, ska till biblan i morgon och kolla efter den!
Användarens profilbild
Av Elina
Jag stickar oxå hjälmmössor, Märta har 4 st som är lagom just nu :oops:

Jätte fin mössa hade du gjort!
Det är roligt med mössor eftersom de blir klara bara på några dagar av "sticka nån gång då och då..."

Kan tänka mig att göra på beställning
Användarens profilbild
Av sussan
jättesnyggt :D
Av johannaalva
Åh vilken fin mössa! Jag bara måste lära mig sticka! Kram, kram!
Användarens profilbild
Av knutis
Men du, vad fin :love: !! Jag springer till bibblan i morgon, har redan kollat att boken finns inne :D
Av tigre
Elina skrev:
Kan tänka mig att göra på beställning
...och skicka till Italien.. :roll: :D ?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?