Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av alp
Har precis upptäckt det här med sjalar och vill prova själv...men jag behöver HJÄLP...
sonen är 4 1/2 månad och jag vill;
- bära både på mage, höft och rygg
- ha en sele/sjal som räcker länge
- är enkel att använda både inomhus och på promenader
- vågar inte ge mig på att knyta ännu...

Tittade på sutemi tror jag den heter - är det ett bra val efter mina önskemål? Eller bör jag hellre köpa en ringsjal och i så fall vilken för enkelt inomhusbruk och kortare tid på höften ute samt en sele typ ergon eller sutemi.

Ni som har lite erfarenhet, ser att många av er har mer än en sele - vad tycker ni??
Användarens profilbild
Av Zandra
Sutemi låter som ett bra val tycker jag som är supernöjd med min, den fyller ju alla krav du har.

Jag tycker att sjalar är skönare att bära i när man fått till bra knytning, men Sutemin är så enkel & bekväm att det blir den varje dag ändå.
Användarens profilbild
Av Alven
Skulle nog satsa på sele om jag var du! Jag har en Ergo, och innan jag köpte ullistorken använde jag den mycket. Men jag gillar att knyta och experimentera, så sjal är mitt val! :)
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Jag har bara sjal än så länge så det kan jag inte uttala mig om. Men jag tänkte såhär:

Vilken stad bor du i? Kanske finns det någon här som jag du kan träffa och få provknyta lite för att se hur du tycker att det är. När jag fick livehjälp så upptäckte jag och de andra som var där att det var mycket lättare än jag trott. Hade hört så mycket om att det var så svårt.
Av alp
ja det hade varit jättebra att träffa någon och prova! Behöver jag lägga inlägg o söka efter någon eller kan man söka fram medlemmar från viss ort?

sen funderade jag i natt när lillien tankade - är sutemin väldigt mkt sele? har babybjörn nu - tänkte mer inomhus när han vill bli buren o somnar - det funkar inte med bb tycker jag - funderade därför på en ringsjal som ser så liten o smidig ut att ha med sig i väskan oxå eller??

kom gärna med fler synpunkter...
Användarens profilbild
Av Helena
alp skrev:
sen funderade jag i natt när lillien tankade - är sutemin väldigt mkt sele? har babybjörn nu - tänkte mer inomhus när han vill bli buren o somnar - det funkar inte med bb tycker jag - funderade därför på en ringsjal som ser så liten o smidig ut att ha med sig i väskan oxå eller??

kom gärna med fler synpunkter...
Sutemin är inte som babybjörnen, barnet sitter mycket mysigare i sutemin, fast en lång sjal är ändå mysigare ifall barnet somnar. I en ringsjal blir det rätt tungt att bära omkring på ett sovande barn tycker jag. En ringsjal är bra för lite kortare stunder, när man kanske ska fixa något i köket och barnet sitter på höften.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
alp skrev:ja det hade varit jättebra att träffa någon och prova! Behöver jag lägga inlägg o söka efter någon eller kan man söka fram medlemmar från viss ort?
Jag tycker att du kan göra både och! Många har ju inte skrivit var de kommer ifrån i sin profil. Fråga under t.ex. bärsjalsträff.

Lycka till!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?