Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mejamy
Jag håller på med att sticka en dockklänning och har fastnat i beskrivningen :? Vad betyder 5 hopt med jämna mellanrum? Det är 60 maskor. :help:. Sen kanske det kommer fler frågor längre fram...är sticknovis och lär behöva er hjälp..hoppas det är ok :).
Användarens profilbild
Av Erik&Idasmamma
Nu är jag inte jättebra på stickning.
Men jag tror det betyder hoptagning. Att du ska sticka ihop två maskor till en. Så det borde väl bli ung var 12:e maska som du ska göra en hoptagning.

Hoppas nån mer svarar som är lite mer haj på det här med stickning :)

Lycka till!

/Katarina
Användarens profilbild
Av mejamy
Ja så är det nog. Tänkte också att hopt betyder hoptagning, men fattade inte det där med 5 först. Trodde man skulle göra 5 på en gång liksom, men det kändes fel :roll:. Det låter logiskt att det är som du säger. Tack! :)
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Erik&Idasmamma skrev:Nu är jag inte jättebra på stickning.
Men jag tror det betyder hoptagning. Att du ska sticka ihop två maskor till en. Så det borde väl bli ung var 12:e maska som du ska göra en hoptagning.

Lycka till!

/Katarina
Så skulle jag också tolka det som. Att du ska sticka ihop två maskor till en 5 ggr, jämt fördelade över varvet, dvs som Erik & Idas mamma skriver blir det i detta fall var 12:e
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Delfinen_78 skrev:
Erik&Idasmamma skrev:Nu är jag inte jättebra på stickning.

Lycka till!

/Katarina
Så skulle jag också tolka det som. Att du ska sticka ihop två maskor till en 5 ggr, jämt fördelade över varvet, dvs som Erik & Idas mamma skriver blir det i detta fall var 12:e
Jepp, fast sen stickar man ju inte "alla" maskor, utan just gör hoptagningarna, så det blir lite, oftare än maskantalet/antalet hoptagningar. (Gick det där att förstå? Jag känner mig helvirrig)
Användarens profilbild
Av mejamy
Ja, jag märkte ju nu när jag gjorde som ovan (var 12:e) så vart det ju bara 4 hoptagningar för sen fanns det ju inte 12 maskor kvar...så det borde alltså var nått annat antal maskor emellan varje hoptag för att få 5 hopt jämt fördelade :roll: Måste man tänka nu också :hmm: :wink:
Användarens profilbild
Av Anna
ja men det lbir ju färre imellan helatiden :roll: det är väll därför de skrivit jämt fördelade.... Men tar en där man tycker det passar, kolla typ cm istället för maskor kankse funkar (OBS! jag har bara stickat EN halsduk i mitt liv och en trekantig sjal)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?