Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av anna/my
finns det någon som testat att sy egna ullbyxor (inte sticka alltså). många verkar ju sy i PUL tyg men jag föredrar ull-blöj-byxorna :D

var kan man hitta lämpligt tyg i så fall med lanolinet kvar osv, eller går det bra med typ "vadmal" eller "kläde" som man lanolinar efteråt?

någon?
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jag har sytt ullbyxor själv, men tycker inte att det har blivit så bra. Både av ulltyg utan lanolinet kvar som jag ullkurat och av gammal ulltröja. De av gammalulltröja har blivit bäst.
Har du tyg hemma kan du testa, men jag gillar de bortaköpta bättre.
Av anna/my
men med det perfekta tyget (dvs kanske det som är i imsevimses ullbyxor, fast dom görs ju i japan...) så tror jag nog att man kan få till den perfekta blöjbyxan. :D
Av anna/my
verkar inte som många sytt blöj-byxor i ull själv, konstigt eftersom många tycker att det är så bra :D

så då får jag väl testa själv, har just varit och köpt ett tyg i 100% ull som jag tror kan funka!

köpte en massa meter flanell också, här skall tillverkas blöjor!
Användarens profilbild
Av jag71
Lova att du skriver hur det gick och visar bilder!!!
Av majo0322
Jag har sytt - ritade av Swaddlebeesbyxan för mönster, och klippte till ena halvan in rutig tartan från Skottland, och andra halvan i ett ganska tjockt kostymtyg. Resår i ben och midja. Ullkurade efter några veckor, när det verkade behövas.

De är jättebra, minst lika så som den köpta byxan, och bättre passform än bumpy ull. SKulle jag ändra på något till nästa gång så är det tryckknapparna - jag sydde i dem, och det tog en evinnerlig tid.

Lycka till!
Av anna/my
majo0322 skrev:klippte till ena halvan in rutig tartan från Skottland
då är bara frågan vilken klan din bebis tillhör nu :wink:
min man kanske skulle få sy i campell klanens färger! fast han vill nog inte ha en egen tygblöja :shock:
Av anna/my
nu är dom sydda, blev rätt bra tror jag, lanolinat och nu testas dom IRL, skall försöka mig på detdär med bilder nångång :oops:
Användarens profilbild
Av Kusmi
Vill mycket gjärna se bild.
Av anna/my
så blev de

Bild

Bild

fast jag har redan satt mer kardborre fram, och nu funkar de helt OK :D
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jättefina. Var köpte du tyget och är det stickigt mot huden?
Av anna/my
tyget köpte jag på skroten i skene, såklart :D och det är jättemjukt 100% ull tror det kostade 150:- metern (150 brett) men det blir det ju många blöjor av,minst tre i alla fall. mjukare än imsevimses i ull. när de var färdiga så lanolinade jag dem, funkar suuuperbra!

sedan sydde jag även inlägg att ha i syntetblöjorna och vipps blev dom torrare :D

och jag gillar ju naturfärgerna, så jag har inget emot att de är "gråtråkiga" fast igår såg jag att de hade tex knallblå ull, de skulle bli supersnajdiga blöjbyxor :roll: men jag kan ju inte ha huuur många som helst, konstiga hobbys man har :roll:
Av TygTiger
Det där vill jag också prova! Har du sytt dubbla lager och hur tjockt är tyget, ungefär??
Av anna/my
tygets tjocklek är ungefär som imsevimses i ull men vet inte hur man mäter tygtjocklek (nån som vet?)

mittdelen av blöjbyxan är dubbel (där man ser svarta vågräta sömmar på den undre bilden)
Användarens profilbild
Av Mosan
Jag har aldrig testat att sy blöjor men borde inte en tunn, mjuk vadmal/ullfilt funka utmärkt om man kurar den. Jag har en underbart vacker röd nyans som jag klätt en stol i. Tyget är köpt på hemslöjden. Det känns lite som Bumpy byxan fast mjukare. Det är iof inte så billigt där men varianter borde ju gå att hitta.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?