Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Siena
Nu har jag blivit klar med höstmössan till Ruben, lite lagom innan höstkylan kom! Mönstret är ju enklast möjliga, men så praktiskt! Just nu knåpar jag ihop vintermössan av samma modell som ska fodras med fleecetyg (fast den ska stickas i mörkgrönt ullgarn, inte bomullsgarn)! Någon mer än jag som stickar hjälmar?

Bild

Maken kallar honom för Mini-Magneto! ;)
Användarens profilbild
Av Linnea
nej jag stickar inte, men gör det själv-trådarna pockar på :lol:

mössan är ju gudomlig och modellen ännu sötare :D
Av Petra
Jag har inte hittat ett mönster som sitter bra på huvudet. Men jag har försökt göra flera.
Av Petra
Glömde ju att säga hur otroligt söta mössan och barnet är.
Användarens profilbild
Av Anna
Å, en sådan vill jag ha till Linus! Det är inte så att du säljer? eller byter kankse, jag har fasnat i velour-träsket så här blir det mest byxor och en och annan tröja just nu.
Användarens profilbild
Av sacha42
vilken fin mössa och pojken i med :D
Användarens profilbild
Av Buscilla
Jättefin och bilden på Ruben är ljuvlig :heart: . Jag har en brun hjälmmössa påbörjad där hemma. Den lades undan i somras. Det kändes helt enkelt för varmt att sticka mössa i 40 graders värme :D. Men nu ska jag allt plocka fram den igen. Tycker allt att den förtjänar ett avslut :-D
Av belinda
Men å så fin :D Vad har du använt för mönster?
Användarens profilbild
Av Annika80
Anna skrev:Å, en sådan vill jag ha till Linus! Det är inte så att du säljer? eller byter kankse, jag har fasnat i velour-träsket så här blir det mest byxor och en och annan tröja just nu.
Åh vart köper du velour? och pris? Jag blir ju sååå sugen på att sy lite byxor med när "alla" gör så fina
Användarens profilbild
Av Anna
Annika80 skrev:
Anna skrev:Å, en sådan vill jag ha till Linus! Det är inte så att du säljer? eller byter kankse, jag har fasnat i velour-träsket så här blir det mest byxor och en och annan tröja just nu.
Åh vart köper du velour? och pris? Jag blir ju sååå sugen på att sy lite byxor med när "alla" gör så fina
Skroten i Kinna vanligtvis, ca 98kr metern. Men de kanske har på Furulinds annars? annars finns det jättefin på barnkammaren ottilia om man vill beställa.
Användarens profilbild
Av Siena
tack för alla fina kommentarer! Tyvärr stickar jag inte för försäljning, jag har för många projekt till lillfisen på gång för att hinna (jag ska sticka en heldress, typ en overall och en hög benvärmare till i vinter när han åker sjal).

jag har stickat efter mönstret i boken "Sparat - små stickade kläder från vår barndom" av Celia B. Dackenberg. Det är ett väldigt, väldigt väldigt enkelt mönster och jag lovar att alla som kan sticka rätor kan sticka en hjälm!

Jag skulle nog säga att en hjälmmössa är ett perfekt förstaprojekt för en sticknybörjare!
Användarens profilbild
Av miso
otroligt att du har lyckats få den så jämn! Jag har virkat diverse mössor under de senaste månaderna och de blir inte direkt symmetriska...

Vill också gärna veta vad du använder för mönster!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?