Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av KarinV
Jag har en stor liten kille som bara vill bli buren, han är 2,5 månad och väger 7,5 kg!

Babybjörnen kan jag använda när jag hänger en tvätt sen har jag ont i axlarna. Köpte en moby wrap som jag gillar jättemycket men lillkillen börjar bli för tung. Min man tycker inte om det här med sjalar, han är nog för feg för att testa och själv tycker jag att det är underbart att bära med sjal men smidigare att ta på en sele. Därför undrar jag lite om ergon? Det står att man ska använda den från 5 månader men kan jag börja redan nu. Den verkar såååå bra och alla som har den verkar nöjda. Vad säger ni.

Tack på förhand,
Karin
Användarens profilbild
Av Ester
Nya Ergon kan man ha från 3 månader enligt tillverkaren....så köp tycker jag.
Om den inte funkar precis nu så växer han nog i den när som helst...mest hänger det på att han är stadig i nacken och att lårbenen är tillsräckligt långa för att han ska kunna böja knäna när han sitter.

klart du ska ha en ERGO! :D
Av KarinV
Elin skrev:Nya Ergon kan man ha från 3 månader enligt tillverkaren....så köp tycker jag.
Om den inte funkar precis nu så växer han nog i den när som helst...mest hänger det på att han är stadig i nacken och att lårbenen är tillsräckligt långa för att han ska kunna böja knäna när han sitter.

klart du ska ha en ERGO! :D
aha. Vart beställer jag nya ergon billigast då? hittade på sjalar.nu en bärsele som hette patapum och den fanns med huvudstöd, är den lika bra som ergon? som du förstår är jag helt ny på det här...
Användarens profilbild
Av Tabby
Papatum fungerar från 5 månader. Men vill du vänta till dess så blir Papatum lite billigare. Vill du ha selen redan nu så hittar du nya ergon på www.verdanis.com
Användarens profilbild
Av Ester
Sjalar. nu verkar ha lite struligt med sin hemsida...de har ERGO också och den nya ska koomma nu i veckan enligt Ulla.
Jag tänkte åka dit en sväng idag och titta och se om jag kanske måste byta till den nya modellen :roll:

Patapum är billigare men jag skulle nog rekommendera den nya ERGO-selen om du ska ha den redan nu när din kille är så liten

här kandu se den och jämförelse mellen den gamla modellen och den nya (den gamla är som patapum förrutom att patapum har ett annat huvudstöd och ingen ficka på rygg-delen.

http://www.ergobabycarrier.com/classic.html
Av KarinV
för att summera så är det alltså så att:

patapum - då måste jag vänta till lillen är 5 månader?

ergo - då rekommenderas den nya och då kan jag använda den redan nu? försökte gå in på länken verdanis.com men kom inte in tyvärr. får väl ta och slå till på en ny ergo. . vart beställer jag billigast, hur mycket kostar det och vad behöver man egentligen till? Ingår huvudstöd för det måste jag ha eftersom han är så liten. Om jag vill ha en gamla ergon, vart beställer jag den billigast? har ju sett den nya med fjärilar och det vet jag ej om det är min stil..?
Användarens profilbild
Av Ester
Om du vill ha den gamla ergon kanske jag säljer min om nån vecka...ska testa den nya först.
Min är svart och kommer att kosta ca 600:-
Användarens profilbild
Av Cayenne
I min Ergo sitter Elsie jättebra (inte den nya modellen). Den kom till oss dagarna efter hennes 4-månadersdag. Hon är normalstor för åldern. 6½ kg o ca 60 cm vid 4 månader. Det är ju inget stöd för nacken, så det talar ju för att man inte kan ha den jättetidigt. Ett huvudstöd finns ju som vi använder när hon somnat, men ändå skulle jag rekommendera att nacken är stark innan man har en liten i den gamla Ergon.
Av AmandaPitkänen
åh jag funderar också påm att köpa den nya ergon... min son är dock bara 2 månader men han är ganska så stpor han me, 6,5 kilo och ca 60 lång... dessutom har han bra nackmuskler men inte så att han orkar hålla upp huvudet hur länge som helst... men om det finns huvudstöd borde det väl funka? Är det nån som vet om den är ok att ha utan på jackan? eller måste man ha den innanför? Tänkte mer till hösten/vintern...
Användarens profilbild
Av Ester
Fast nu när jag har provat den nya ergon så var den 5 cm bredare över ryggdelen så Alice som är 8 månader hade svårt att böja benen..

så det där med 3 månader undrar jag var jag har hört...kan INTE stämma enligt mig.
Användarens profilbild
Av Suskiv
MammatillSixten skrev:åh jag funderar också påm att köpa den nya ergon... min son är dock bara 2 månader men han är ganska så stpor han me, 6,5 kilo och ca 60 lång... dessutom har han bra nackmuskler men inte så att han orkar hålla upp huvudet hur länge som helst... men om det finns huvudstöd borde det väl funka? Är det nån som vet om den är ok att ha utan på jackan? eller måste man ha den innanför? Tänkte mer till hösten/vintern...
Huvudstödet ger bara stöd om de sover. Tror inte de fungerar till ett jättelitet barn. I vilket fall som helst så krävs det att lårbenet är tillräkligt långt för att de ska kunna böja benen och så stora är de när de kommer upp i 4-5 månaders ålder.
Användarens profilbild
Av Ester
5 cm bredare än den gamla som är ca 30cm bred.

men den nya är jätemjuk och riktigt sdkön att bära i...fast jag trestade de nya patapumselarna också och de var också fina.....vojvoj..hur ska jag göra nu?!"
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?