Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av SandvikenMamma
Jag har ett problem, som jag tänkte att ni skulle hjälpa mig att lösa.. ;-)

Det är så att min kompis har tvillingar (prematurer, född i ve 32) som är 3,5 mån och så har dem en pojk som är 1 år och 3 månader. Nu använder dem tvillingvagn + vanlig när dem ska nånstans. Hemma bär dem alltid på minst ett barn, och som alla vet är det svårt att diska/städa/laga mat när man inte har nåt bärverktyg, och barn som vill ha närhet.. :-)

Idag frågade hon om det fanns nåt bär-verktyg som man kan bära tvillingarna i samtidigt..? Nån av er som vet?
Användarens profilbild
Av Kristina
Alla långsjalar funkar, det brukar även gå med en enda ringsjal/bärpåse så länge bebbarna är små, sen kan man använda två ringsjalar/bärpåsar (en på varje höft) när dom blivit större.
Vi har ju en tvillingmamma härinne, hon kanske kan tipsa.

Här finns det lite bilder (kolla långt ner på sidan): http://www.storchenwiege.com/differentholds.htm

Likaså här: http://www.babyidea.fi/storchenwiege/si ... donta.html
Användarens profilbild
Av KATARINA
att de redan är 3,5 månad. Vet du hur mycket de väger nu?
Användarens profilbild
Av Elvira
Det som jag tycker ha verkat enklast när jag har kikat runt är ju två ringsjalaren bäbis på varje sida. Har ej provar att bära båda då de var ganska stora när vi köpte sjalarna ( gissa om jag önskat att vi köpt dem tidigare) Mina var också prematurer 1270g och 1415g när de föddes. Jag försöker förmedla till alla tvillingmorsor med prematurer att det är så smidigt att ha dem i sjal bägge två.......
Nu skall jag sy två ringsjalar så jag kan bära dem samtidigt....
Användarens profilbild
Av sillen
Jag å andra sidan (också tvillingmamma) tycker att det är enbart i undantagsfall man ska ge sig på att bära två på en gång.

Oavsett om man siktar på att ha en fram/en bak eller en på var sida förändras balansen markant vilket gör att man har svårt att parera minsta feltramp. Om olyckan är framme är risken dessutom stor att någon blir rejält mosad - man har lixom inte så många håll att falla åt om man nu lyckas styra fallet..

Vidare är kroppen också ofta rätt tilltufsad efter en tvillinggraviditet, man kommer rätt snabbt upp i vikter som kanske inte direkt är lämpliga (om det nu är mamman som bär).

Sen är det ju tillfällen när man är själv och bägge KRÄVER att bli burna, då är det självklart bättre att ha dem i sjal än att balansera dem på varsin arm, men ...som sagt... jag tycker inte att det är ultimat.

Men det är jag det!
Användarens profilbild
Av Helen
Du skriver att de oftast har en tvillingvagn och en enkelvagn när de är ute.
Hur vore det med vars en långsjalsjal till föräldrarna och en enkelvagn?

Jag hade nog satsat på två vävda långsjalar och två ringsjalar.
Var noga med att det är ringsjalar man kan ha på bägge axlarna ( maya wrap går bort)

Då kan anting föräldrarna bära båda i en långsjal eller vars en i långsjal. eller båda hos en förälder i ringsjal eller vars ett barn i ringsjal...
Kombinationerna är fler, men du förstår hur jag tänker.

Vad kul för föräldrarna att kunna köpa "egna" sjalar och inte behöva ha en "orsak" att köpa en andra sjal :lol:

Hoppas ni hittar en bra lösning
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?