Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Pétronille
Halloj alla sjalgurus å andra: bär ibland lillan på ryggen för att få mer fria händer, men även omslutet på ryggen tycker jag avlastar mindre än omslutet framtill. Så det gör ont efter ett ganska kort tag - och då väger hon bara cirka 6 1/2 kilo! Kanske för att det inte går att dra sjalen två varv kring höfterna som när man knyter fram. (Det verkar svårt att klämma in en knut under rumpan på bebisen.) Vore det bättre att ha henne högre upp? Men hon hasar ofelbart ner igen efter ett tag när jag försöker skuffa upp henne. Eller finns det nåt annat tips?[/img]
Användarens profilbild
Av mia75
Får du det riktigt tight? Så fort det blir lite för löst så får jag ont i ryggen, men sitter det åt ordentligt så går det bra. Att knyta högre upp hjälper inte tycker jag, jag vill ha honom ganska långt ner för att han ska sitta bra. :D
Av Pétronille
Humm kanske kan det dras åt mera. Ska försöka. Knyter med kryss fram. Försökte stoppa in en bild men lyckades inte...
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Har burit väldigt lite med omslutet på ryggen, men de ggr jag lyckats få till det så att han hamnat lite högre upp så har jag också fått ont. Tror att man ska ha barnet lite längre ner i omslutet.

Tibetan och ryggsäck, då är det högt upp som gäller!
Av Pétronille
Jo kanske... Har inte provat dom andra knytningarna på ryggen. Men frågan är: kan man knyta dubbelt kring höften, dvs ha knuten bakpå - inbillar mig att det skulle avlasta mer från ryggen. Eller blir det obehagligt för bebisen med knuten under rumpan? :roll:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Pétronille skrev:Jo kanske... Har inte provat dom andra knytningarna på ryggen. Men frågan är: kan man knyta dubbelt kring höften, dvs ha knuten bakpå - inbillar mig att det skulle avlasta mer från ryggen. Eller blir det obehagligt för bebisen med knuten under rumpan? :roll:
Det borde det väl inte bli, för det är väl så du har när du bär henne på magen? Tycker jag spontant i alla fall, men jag har aldrig provat.
Av Pétronille
Det är sant, logiskt sett så borde det ju bli samma sak! :oops: !
Men lillrumpan har liksom känts ivägen när jag försökt knyta bak... Men jag kanske ska prova i alla fall.
Av Pétronille
Jo det gick att knyta bak med lite möda :lol: ! Och det är mycket skönare nu att bära!! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?