Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Jag undrar vilken ryggknytning som ni tycker avlastar bäst? Har lite svårt att få till ryggknutarna och fick tips om att ryggsäcksknytningen skulle vara enkel. Jag fick till den utan problem men tyckte inte den var särskilt skön att gå med, fick ganska ont i axlarna av den... Korsade inte framtill utan drog sjalen rakt bakåt över axlarna. Avlastningen blir kanske bättre om man korsar fram först!?

Några tips? Andra knytningar som avlastar bättre? Omslutet x antar jag, men det är så knivigt att få till. Får väl träna i och för sig (det är dock inte heller så lätt eftersom pojken blir lite trött på allt testande :-)).

Undrar också vilken längd ni har på sjalarna till de olika ryggknutarna?

Kan inte någon skriva en lista över alla ryggknytningar! :-) Gärna med länkar till bildbeskrivningar.
Senast redigerad av Mamma Eli den fre sep 29, 2006 14:49, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av tinaw
Har du provat att breda ut tyget över axlarna?

Har du lång sjal så du knyter fram runt midjan?

Har du provat att slå en enkel knut över bröstkorgen?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag gillar inte alls ryggsäck, utan bär bara i omslutet på ryggen eftersom jag tycker det avlastar mkt bättre :wink: Bara träning som gäller :wink:
Användarens profilbild
Av Droppen
kajsa kavat skrev:Jag gillar inte alls ryggsäck, utan bär bara i omslutet på ryggen eftersom jag tycker det avlastar mkt bättre :wink: Bara träning som gäller :wink:
:iagree:
Användarens profilbild
Av Sinomamma
Droppen skrev:
kajsa kavat skrev:Jag gillar inte alls ryggsäck, utan bär bara i omslutet på ryggen eftersom jag tycker det avlastar mkt bättre :wink: Bara träning som gäller :wink:
:iagree:
:iagree: Gå på sjalträff också och kolla på proffsen och få tips!
Användarens profilbild
Av tinaw
*teaterviskar* eller kom hem till mig!!!! :lol: :lol: :wink: F'låt, kunde inte låta bli.

Ärligt talat bär jag i alla ryggknytningar, men ytterst sällan och ogärna i omslutet X. För den tar längst tid, och här ska det gå undan om det ska bli nåt bära av!
Av Lotten
Jaa, omslutet är ju det allra skönaste!! Jag har en rygg som ofta krånglar men jag kan bära läänge när jag knutit ett bra omslut. Det är svårt först (men inte så svårt som jag trodde innan) men efter lite träning går det som en dans att knyta. Jag trodde inte att jag skulle kunna lära mig med en sprattlig bebis och darriga mammanerver, men nu knyter jag upp min lilla prins nästan var som helst. Det är värt att lära sig! Ge det ett ordentligt försök för det är en superbra knytning. :loving:
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
:lol: Behöver jag säga till vem detta var riktat TINA? :lol: Kommer en vacker dag att dyka upp! Ser fram emot det för du verkar vara en mycket vis människa. :wink:

Jag kan tänkta mig att omslutet ger bäst stöd och avlastning. Har lyckats få upp sonen en gång själv i en ganska lyckad omslutning med trikåsjalen, men bara en gång än så länge... Det kändes mycket, mycket behagligare än ryggsäcken!!

Kan tänka mig att övning ger färdighet. När jag först såg en bild på ryggknytningarna tänkte jag att jag aldrig någonsin skulle våga mig på att ens försöka. :D Tyckte det såg farligt och jättesvårt ut. Är fortfarande lite skeptisk, men tror att det kan vara toppen om man väl får till det på rätt sätt. Kan dock inte låta bli att tycka att det känns lite obehagligt att ha honom bakom sig utan att se honom... Skulle gärna ha en backspegel. :lol:
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
tinaw skrev:Ärligt talat bär jag i alla ryggknytningar, men ytterst sällan och ogärna i omslutet X. För den tar längst tid, och här ska det gå undan om det ska bli nåt bära av!
Mei Tai måste vara mycket praktiskt då och du har väl ett gäng såna!? :)
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Frida med Mea skrev:Omslut är bäst enligt oss. korsad fram, gillar inte alls knut,
Ni använder inte knutar alltså - stoppar ni runt och in så där som jag har sett någonstans på bild? :)
Frida med Mea skrev: Tips är att ha barnet ganska långt ner på ryggen, för sitter barnet för högt så kommer smockingbältet att hasa ner så att det bara täcker rumpan.
quote]
Intressant! Annars ska man ju försöka få barnet att sita högt upp för bäst avlastning...
Frida med Mea skrev: Spänn tyget och sätt den ena mellan benen och korsa den andra fram och vrid armarna ut le för att bre ut den bra över axeln och ut över barnets rygg, spänn och byt typ.
Ska jobba på att vrida armarna ur led också. :D
Av Pétronille
Har krånglat med många ryggknutar och den som känns absolut bäst för ryggen är omslutet X, korsad över brösten, och så två varv kring höften -- dvs man knyter bak. Det senare kom jag på först helt nyligen -- hade slaviskt följt instruktionerna till dess och knutit fram...
Jag tyckte oxå det kändes läskigt i början och satt på sängen, eller stod på knä på en tjock matta. Men ganska snabbt vänjer sig både mamma och bebis. :D
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Mamma Eli skrev:Skulle gärna ha en backspegel. :lol:
Ha en fickspegel till hands. Funkar kalas som backspegel för att kolla läget där bak. =)
Användarens profilbild
Av diddeldi
omslutet är absolut skönast tycker jag. jag gör ingen knut på bröstet, utan korsar bara över brösten. det blir bekvämare tycker jag.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Kaffemoster skrev:
Mamma Eli skrev:Skulle gärna ha en backspegel. :lol:
Ha en fickspegel till hands. Funkar kalas som backspegel för att kolla läget där bak. =)
:D Vilken bra idé! Varför kan man inte komma på så enkla saker själv ibland!?!?!? :hmm: Urenkelt & logiskt egentligen ju...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?