Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av naggie
Vi lånade ut vår Ergo till en kollega till J för vi tyckte synd om de som fick bära med BB medan vi har det så asskönt med våra sjalar och vår fantastiska Ergo (de vill inte bära med sjal som självklart var vårt första tips till dem) Jag berättade noga för J var de kunde beställa en egen Ergo osv. Jag var ju ganska säker på att de skulle falla handlöst för detta underbara bärdon. Vi får tillbaka den ett par dagar senare och vad säger de? Nä, vi gillar vår BB bättre :shock: Jag förstår inte. De sa att de fick ont i ryggen av Ergon. HAR NI HÖRT PÅ MAKEN?
Jag är bara så shockad och vet inte vad jag ska ta mig till.
Användarens profilbild
Av jazoo
Ja, det är ju bara att konstatera att det är deras förlust! Tänk så mycket fint och mysigt som de går miste om!

Å andra sidan - om de nu tycker att BB funkar bra, så är väl det fantastiskt! Jag menar att det finns någon som tycker att det är skönt. Var inte chockad, kära Naggie, var förundrad och lite fascinerad. Det är ungefär som exotiska djur på zoo - det är ju rätt spännande egentligen... :lol:

(Jag känner några av samma typ, jag har gjort mitt bästa för att hjälpa dem till ett bättre liv, men de tycks inte lyckas göra sig av med sitt beroende. Det är sorgligt, men jag måste ändå acceptera deras val. Jag har själv varit rökare en gång i tiden, jag vet att beslutet måste komma inifrån. Man kan aldrig tvinga någon... ;) )
Användarens profilbild
Av Linnea
Vänta du tills bebisen blir barn och väger mer än 9-10kg :wink:
Användarens profilbild
Av Buscilla
jazoo skrev:Ja, det är ju bara att konstatera att det är deras förlust! Tänk så mycket fint och mysigt som de går miste om!

Å andra sidan - om de nu tycker att BB funkar bra, så är väl det fantastiskt! Jag menar att det finns någon som tycker att det är skönt. Var inte chockad, kära Naggie, var förundrad och lite fascinerad. Det är ungefär som exotiska djur på zoo - det är ju rätt spännande egentligen... :lol:

(Jag känner några av samma typ, jag har gjort mitt bästa för att hjälpa dem till ett bättre liv, men de tycks inte lyckas göra sig av med sitt beroende. Det är sorgligt, men jag måste ändå acceptera deras val. Jag har själv varit rökare en gång i tiden, jag vet att beslutet måste komma inifrån. Man kan aldrig tvinga någon... ;) )
Kunde inte ha sagt det bättre själv. Onekligen spännande :wink:
Användarens profilbild
Av Ingetora
Jag kan säga att jag tycker Ergon är lika obekväm som BabyBjörn. Eftersom remmarna inte gick att dra åt tillräckligt mycket runt min överkropp för att Ergon skulle sitta tight så avlastade den inte speciellt bra och axelbanden kasade hela tiden av mina axlar när jag bar. :siishah: Sen har jag extremt kantiga bäckenben eller nåt, för på höfterna fick jag 1 dm långa blåmärken där avbärarbältet klämde åt. Och när jag testade den för tredje dagen i rad så var det en ren plåga bara att spänna på den. *anmäler mig frivilligt som apa i bur på det där zooet* :wink:

Patapumen däremot är som att sätta på sig ett andra skinn. Kanske var Ergon bara helt fel för dem, men det är ju beklagligt att de nu inte hittade till sjalvärlden via den.
Användarens profilbild
Av naggie
jazoo skrev:Ja, det är ju bara att konstatera att det är deras förlust! Tänk så mycket fint och mysigt som de går miste om!

Du är som den där koppen varm choklad när man fryser som mest. Tack för att du lugnar ner mig min vän :heart:
Användarens profilbild
Av jag71
Jag är kluven till ergon. Den är bra men den skaver lite här och där. Sitter inte riktigt bra men får klart godkänt särskillt om man har en sjal fram och ergon bak. Tycker ergon är krånglig när det gäller magbärning men har jag väl fått på m ig den och fått ner barnet så funkar det! Fast att en bb kan vara bättre känns inte rätt för mig.
Fast det kanske beror på att jag inte övat tillräckligt.
Av mie
Ingetora skrev:Jag kan säga att jag tycker Ergon är lika obekväm som BabyBjörn. Eftersom remmarna inte gick att dra åt tillräckligt mycket runt min överkropp för att Ergon skulle sitta tight så avlastade den inte speciellt bra och axelbanden kasade hela tiden av mina axlar när jag bar. :siishah: Sen har jag extremt kantiga bäckenben eller nåt, för på höfterna fick jag 1 dm långa blåmärken där avbärarbältet klämde åt. Och när jag testade den för tredje dagen i rad så var det en ren plåga bara att spänna på den. *anmäler mig frivilligt som apa i bur på det där zooet* :wink:

Patapumen däremot är som att sätta på sig ett andra skinn. Kanske var Ergon bara helt fel för dem, men det är ju beklagligt att de nu inte hittade till sjalvärlden via den.

Men och det är ett stort MEN, du testade när signe var rätt liten och då gillade jag inte ergon speciellt heller. Nu när eskil fyller ut den rätt sitter den kanon!

Så den KAN alltså sitta mkt bättre nu och sämre än en BB kan jag väl aldrig tänka mig att NÅGOT sitter. Skulle nästan hellre bära bebisen i en påse ;)

/mie
Användarens profilbild
Av Ingetora
Mie min Mie: Jag har testat Ergon till mig och Signe flera gången sedan dess, sist var i somras. Då fick jag dessutom tillfälle att prova _både_ Ergo och Patapum samtidigt så jag är ganska klar över att Ergon inte sitter bekvämt på mig. :lol: Jag hajar inte att det kan vara så stor skillnad, de är ju nästan likadana. Observera att jag aldrig skulle rekomendera Patapum över Ergo till någon annan, jag om någon vet att man måste prova själv. :blahblah:

Och så hoppades jag att alla automatiskt förstod att jag inte tycker BB och Ergo är jämförbara annars. Jag skulle mycket hellre bära i Ergo, och få blåmärken på höfterna och veta att mitt barn satt som en kung, än bära i BB och få nackspärr. För att inte talaom hur _fult_ det är med stingsele. :wink: Men helst bär jag förstås i något mer bekvämt, som sjaaaaal. :heart:

Tillägg: Känner att jag vill förtydliga, eftersom jag visst framstår som världens BB-lover, att jag har inte burit i BB sen -99 då utbudet i Sverige var rätt begränsat. Sen dess har jag bara burit ergonomiskt och Hjalmar som föddes -02 bar jag i Wilkinet och Didymos, trots att samtliga bekanta bar konsekvent i BB.
Användarens profilbild
Av Ingrid
Jag kan bara tillägga att jag får ordentligt ont i korsryggen av att bära med ERGO, men ännu mer ont av att bära med BabyBjörn-sele. Var och en blir väl salig på sin fason!
Användarens profilbild
Av nennie81
på ett sätt förstår jag.

Om de har burit väldigt mycket i BB har de ju tränat upp "rätt" muskler för den och sen så passar ju inte ergon för alla Själv tycker jag att ergon är väldigt obekväm men jag har ju mycket bättre hjälpmedel än en BB att jämföra med å andra sidan
Användarens profilbild
Av Key
Tycker inte heller om Ergo på magen. Det kan ju vara det... Och så får man inte underskatta BBs mainstream-känsla (dvs att få vara som alla andra :roll: ) :P ;)
Användarens profilbild
Av miapia
Ingetora skrev:Jag kan säga att jag tycker Ergon är lika obekväm som BabyBjörn.
:iagree:

Mina armar domnar bort när jag bär i ergon!!! :shock:
Användarens profilbild
Av Ofelia
miapia skrev:
Ingetora skrev:Jag kan säga att jag tycker Ergon är lika obekväm som BabyBjörn.
:iagree:

Mina armar domnar bort när jag bär i ergon!!! :shock:
Intressant att höra att jag inte är ensam om att domna!
Användarens profilbild
Av GosKina
Min man gillar verkligen BB bättre än Ergo. Anledningen är främst den att han kan sätta på sig selen komplett innan han sätter i dottern. Och sen har han förmågan att spänna axlarna vad han än bär henne i, så det där med att träna upp muskler stämmer nog. Nu har vi dock köpt en sutemi och den är ju kanon. Den kan maken oxå ta på innan han sätter i dottern och då blev han nöjd.

Patapum kunde varken han eller jag bära i, vi fick sååå ont i ryggen.

Själv är jag sjaltokig, de är ju så underbart vackra och sköna att bära i. Fast det står ju fortfarande att jag är sjalnovis, men det beror kanske på att jag läser mer här än vad jag skriver :-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?