- fre sep 29, 2006 21:52
i 2,5 dag och datorn har inte ens varit påslagen (rekord?)
Det blev lite gott och blandat av Åhlens underbara tyger.
Mest stolt är jag över klänningarna, de första jag någonsin har sytt
. Ritade av två klänningar i passande storlek.
Så nu matchar de fint mina två tjejer

Liten närbild på Amys i stl 68/74

Och så blev det två haklappar och lite tyg över så jag klädde om dynan till matstolen. Men tyget räckte inte helt till baksidan så där är det skarvat hej vilt, (syns ju inte där). Jo dockan fick en haklapp med som ej fastnat på bild.

Och tillslut så blev min Buggysnuggle (fleeceåkpåse) klar som legat tillklippt och bara väntat på en dragkedja eller två som det nu blev i flera månader. den är vändbar och kan användas som sittdyna med.

Fler klänningar kommer jag nog att sy, det var ju kul, billigt (125kr för 2st + tyg över) och enkelt. bara lite pill med kantbanden och det gick åt mer än jag trodde.
Michelle fick massa beröm för sin klänning när hon hade den till förskolan.
Det blev lite gott och blandat av Åhlens underbara tyger.
Mest stolt är jag över klänningarna, de första jag någonsin har sytt

Så nu matchar de fint mina två tjejer

Liten närbild på Amys i stl 68/74

Och så blev det två haklappar och lite tyg över så jag klädde om dynan till matstolen. Men tyget räckte inte helt till baksidan så där är det skarvat hej vilt, (syns ju inte där). Jo dockan fick en haklapp med som ej fastnat på bild.

Och tillslut så blev min Buggysnuggle (fleeceåkpåse) klar som legat tillklippt och bara väntat på en dragkedja eller två som det nu blev i flera månader. den är vändbar och kan användas som sittdyna med.

Fler klänningar kommer jag nog att sy, det var ju kul, billigt (125kr för 2st + tyg över) och enkelt. bara lite pill med kantbanden och det gick åt mer än jag trodde.
Michelle fick massa beröm för sin klänning när hon hade den till förskolan.