Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mejamy
Joys dockor skulle behöva lite större garderob :wink: Och så blev jag så sugen på att sticka lite dockkläder. Nån som har erfarenhet? Finns det någon bra bok jag bara måste ha? osv... :)
Användarens profilbild
Av johanna
Jag har ingensomhelst erfarenhet, men du kan få titta i min waldorfdockebok om du vill, där finns det lite "recept" :)
Användarens profilbild
Av mejamy
johanna skrev:Jag har ingensomhelst erfarenhet, men du kan få titta i min waldorfdockebok om du vill, där finns det lite "recept" :)
:eld: JA! När kan jag hämta den? *ivrig* :wink:
Användarens profilbild
Av johanna
Finns nog på bibblan men visst kan du få låna min ett tag! (Tydligen är den slut i affärer i allmänhet, köpte den på Meretes i Umeå som jag tycker kunde ta och flytta hit.)

Kollade biblans sida...den finns tillochmed att låna i Björklinge. Waldorfdockor heter den, skriven av Karin Neuschütz.
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Jag vet att det finns en gammal bok som heter "Sy och sticka dockkläder" och det är mer sticka än sy i den. Den står i bokhyllan hemma hos min mamma och hon gjorde dockkläder till mina dockor efter den..... så jag är väldigt tveksam till om den fortfarande finns att köpa, men man kanske kan hitta på biblioteket. Annars skulle jag kunna smyga med mig den hem hit när jag ändå ska förbi där nån gång under helgen och kopiera lite stickmönster åt dig om du vill.
Användarens profilbild
Av mejamy
johanna skrev:Finns nog på bibblan men visst kan du få låna min ett tag! (Tydligen är den slut i affärer i allmänhet, köpte den på Meretes i Umeå som jag tycker kunde ta och flytta hit.)

Kollade biblans sida...den finns tillochmed att låna i Björklinge. Waldorfdockor heter den, skriven av Karin Neuschütz.
Åh va snällt att du kollat upp att den finns i Björklinge! :D Då får jag ta en sväng dit! Var på öppnis idag där de hade massor av Waldorfdockor och då blev jag sugen på att sy en sån också :lol: Fast det är nog för svårt för mig :?
Användarens profilbild
Av mejamy
Delfinen_78 skrev:Jag vet att det finns en gammal bok som heter "Sy och sticka dockkläder" och det är mer sticka än sy i den. Den står i bokhyllan hemma hos min mamma och hon gjorde dockkläder till mina dockor efter den..... så jag är väldigt tveksam till om den fortfarande finns att köpa, men man kanske kan hitta på biblioteket. Annars skulle jag kunna smyga med mig den hem hit när jag ändå ska förbi där nån gång under helgen och kopiera lite stickmönster åt dig om du vill.
Men va snällt av dig! :D Tänk va hjälpsamma alla är här! :D Ska kolla om den finns på bibliotek. Annars hör jag av mig angående ev kopior :D Jag är föresten även intresserad av att sy dockkläder, så det är ju bara kul att det finns både och! :)
Användarens profilbild
Av mejamy
Jag kollade upp sy och sticka dockkläder. Även den finns på flera bibliotek här i komunen, så du behöver inte kopiera. Men tack ändå! :)
Av missX
Jag har en hyfsat ny bok (från -04) som heter "Sticka dockkläder" av Målfrid Gausel. Förresten så tror jag att den finns på adlibris bla.

Japp, här fanns den: http://www.adlibris.com/se/product.aspx ... 424387&s=1
Användarens profilbild
Av melon
missX skrev:Jag har en hyfsat ny bok (från -04) som heter "Sticka dockkläder" av Målfrid Gausel. Förresten så tror jag att den finns på adlibris bla.

Den har jag också, helt OK. Dockkläder är så himla tacksamt att sticka, för det går ju så snabbt! :D
Användarens profilbild
Av mejamy
missX skrev:Jag har en hyfsat ny bok (från -04) som heter "Sticka dockkläder" av Målfrid Gausel. Förresten så tror jag att den finns på adlibris bla.

Va kul! Läste om innehållet...man blir ju sååå sugen :wink: Nu vet jag vad jag ska önska mig i julklapp för en gångs skull... :lol: :wink: Tur att man kan låna böcker på bibblan under tiden 8) Även den finns att låna! :D
Av missX
mejamy skrev:Va kul! Läste om innehållet...man blir ju sååå sugen :wink: Nu vet jag vad jag ska önska mig i julklapp för en gångs skull... :lol: :wink: Tur att man kan låna böcker på bibblan under tiden 8) Även den finns att låna! :D
Ja, visst blir man sugen att på att sätta igång på en gång. Och jag säger precis som Melon; det är så tacksamt att sticka dockkläder för det går så fort. Det är så kul när man ser resultat så snabbt.

Jag fick faktiskt den boken just i julklapp av min barn och sambo förra året :wink: .
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?