Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hella
Alltså, jag vet inte hur många gånger jag försökt få till en vanlig sketen vagga och misslyckats varje gång. Det var samma visa när min tvååring var bebis. Jag kan inte och jag sliter mitt hår!
Ska jag bära Cecilia liggande så får jag göra en korsknytning och ha henne i vaggposition i den. Det är ju skönare för mig att bära i kors än i vanlig vagga för all del, men det skulle vara så smidigt att kunna göra en "snabbvagga".

Idag fick jag hem min ringsjal från .tk (snacka om service, jag beställde i fredags och betalade i lördags, idag har jag en sjal! Tack tack, och snygg är den också!) Synd bara att jag inte kan använda den för jag gör det så obekvämt för mitt lilla hjärta att hon vaknar istället för att sova gott :-(

Tvååringen tyckte om den för all del, och snart nog kan jag ju bära fis-lisa sittande på höften men jag VILL lära mig bära i vagga. Det verkar så praktiskt.
Jag tittade på didymos instruktions dvd idag, men de är ju så vana och får det att se så lätt ut att det nästan är löjligt :roll:

Hur gör ni som kan?
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag kan inte vagga, har aldrig haft ett nog litet barn att testa på, men jag vet att många tycker att instruktionerna här: http://www.mayawrap.com/video/videomw.shtml är jättebra. Det gäller ju bara ringsjal dock. Kul att du är nöjd förresten. :)
Användarens profilbild
Av April
Många barn vill ju inte bli burna i vagga, kanske din dotter är en av dem? ;-) Jag har hört att föräldrar som haft barn som somnat på höften, lagt ner dem i vagga EFTER det att de somnat.

Man kan ju bära väldigt små barn på höften i en ringsjal... det gäller bara att se till att de har stöd för huvudet och att det inte sitter för hårt vid benen.

Kram
Användarens profilbild
Av Ingrid
Hej!
Ett bra tips att få till vagga i ringsjal är att sätta henne mage mot mage på dig först så det blir bekvämt. Sedan lossar du lite på överkanten och luter hennes huvud åt sidan (inte åt ringarna) och petar över båda benen åt motsatt håll. Får inte benen plats i sjalen så kan de gärna sticka ut lite under ringarna. På så sätt kan du få henne att ligga ner utan att huvudet åker för långt ner, vilket brukar vara det största problemet. Åker huvudet ner för långt är det enklast att börja om från början. Hoppas du förstod vad jag menade!

Lycka till!

/Ingrid
www.babydesign.se
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?