Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av miriel
Ansi skrev: Ser ju ut som man kan använda selen/bärställningen till "hänga-på-bordet-stol" med... Va praktiskt :D Eller hur?! :P *Tycker ännu mer om vår Ergo efter att ha sett det här* :D
Va smart du är, fattade inte varför man kan böja den....Älskar verkligen ERGOn. :D
Användarens profilbild
Av Helena
Carina skrev:Ingen sele men... vilket sätt att bära med ringsjal? Tyget är smalt över bärarens axel och ligger mot halsen och tyget är inte utbrett över ungens lår och rygg... och att bäraren måste "motluta" sådär mycket gör ju inte direkt god reklam för ringsjalar. *s*
Bild

Fast sjalen är snygg....
Nej, så mot halsen är nog inte bekvämt. Men med ett så stort barn, kan man inte alltid bestämma själv hur barnet ska sitta. De vill inte alltid sitta i sjalen, som man själv vill ha dem. :lol: Och stöd för ryggen behöver de ju inte.
Senast redigerad av Helena den mån jul 04, 2005 13:13, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Helena
miriel skrev:Här kommer en mystisk, troligtvis obekväm, bärgrej till:

Bild

Hittade den på en japansksida...bära barnet rygg mot rygg....
Jag hoppas att det inte håller på att bli en ny trend, det här med att bära bakåtvänt på ryggen. :cry:

Kanske vi kommer få frågor här på Sjalbarn i framtiden, "Min dotter vill absolut sitta bakåtvänt på ryggen, är det ergonomiskt?"
Av Annsofi
Jag har mycket kontakt med tillverkare, och försäljare, av bland annat bärhjälpmedel i USA/Canada. Det framkommer ofta att konsumenten i USA/Canada kräver så många tänkbara bärpositioner som möjligt, ju fler ju bättre. Konsumenten frågar inte alltid vad är ergonomiskt? utan tittar på bilderna och räknar antalet bärpositioner som är möjliga med just den bärselen/sjalen. Bakåtvänd rygg mot rygg förekommer i USA/Canada på ett flertal produkter inte bara min egen omtalade trikåsjal, Cuddly wrap. Det intressanta är dock att det inte är särskilt vanligt, enligt mina källor, att man bär just på ryggen, varken inåtvänd eller utåtvänd men produkter bedöms ofta efter variationsmöjligheterna och inte hur ergonomiska eller hur bekväma dessa är. Ju fler produkter som kommer till Sverige ju fler konstiga selar o bärpositioner lär vi se.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Katharina skrev:
Fiffi75 skrev:Ja oj inte kan man ju gå med den knytningen då bumpar ju barnet i låren! Ja Helena det måste vara som du säger en hoppgunga.

Var hittade du bilden Katharina?
http://www.kellyscloset.com/HTMLCatalog ... -sling.htm

Det verkar som om mina favoriblöjtillverkare har haft (har?) en sjal.

Helena: :lol: :lol: :lol: Ja det är ju en hoppgunga :lol: :lol: :lol:
O texten på sidan säger:
"The Simply Attached Baby Sling from Mother of Eden (makers of the Fuzzi Bunz Cloth Diaper) brings you this one size fleece baby sling to carry your baby in 4 different positions!"

Jag vet inte om jag vill eller absolut inte vill se de 3 andra positionerna :? :shock: :shock:
Användarens profilbild
Av Helena
Annsofi skrev:Jag har mycket kontakt med tillverkare, och försäljare, av bland annat bärhjälpmedel i USA/Canada. Det framkommer ofta att konsumenten i USA/Canada kräver så många tänkbara bärpositioner som möjligt, ju fler ju bättre. Konsumenten frågar inte alltid vad är ergonomiskt? utan tittar på bilderna och räknar antalet bärpositioner som är möjliga med just den bärselen/sjalen. Bakåtvänd rygg mot rygg förekommer i USA/Canada på ett flertal produkter inte bara min egen omtalade trikåsjal, Cuddly wrap. Det intressanta är dock att det inte är särskilt vanligt, enligt mina källor, att man bär just på ryggen, varken inåtvänd eller utåtvänd men produkter bedöms ofta efter variationsmöjligheterna och inte hur ergonomiska eller hur bekväma dessa är. Ju fler produkter som kommer till Sverige ju fler konstiga selar o bärpositioner lär vi se.
Ja, jag förstår ju inte poängen med att bära rygg mot rygg. Då tittar ju inte ens barnet och föräldern åt samma håll. När man bär barnet framåtvänt på magen, kan man ju åtminstone ha koll på vad barnet ser. Undras vad man gör ifall barnet somnar och man bär det rygg mot rygg. Men det kanske finns något speciellt huvudstöd som man kan fälla upp? :wink:
Användarens profilbild
Av Hellen
Jennelii skrev:*haha* jag har varken glasögon på eller tittade särskilt noga men jag tyckte det såg ut som en kärcher högtryckstvätt :shock: Tror det är för varmt ute... :D
Vad jag skrattade :lol: :D :lol: :D :lol:

Håller fortfarande på att uppdaterar mig med inläggen här efter semestern. Högtrycktvätt :lol: skrattar fortfarande :lol:
Av Sisu
Froggie skrev:http://www.groovystyle.co.uk/productpag ... d/pepe.htm

Herregud... :shock:
Ja, de hade väl likagärna kunnat knäppa fast barnet runt knäna på dem eller nåt,,, jag menar, kan man komma längre ner...??? :shock:
Användarens profilbild
Av diddeldi
nej det var verkligen fånigt långt ner bebisen skulle sitta :?
Användarens profilbild
Av Nova
Så här skulle jag iaf inte vilja bära barn på ryggen.
Tala om minimal kontakt mellan barn och förälder!

Bild
Sedan ser ju inte selen särskilt bekväm ut heller.
Barnet sitter ju som en fallskärmshoppare som fastnat i ett träd eller nåt.

Finns det spekulanter på denna sele så återfinns den här:

http://www.babytrekker.com/
Av Sisu
...och de hade väl kunnat dra ner byxbenen på stackars bebben oxå...

Fast bakgrunden var fin.... :D
Användarens profilbild
Av Gabnus
Man blir extra glad när man har en sådan sele också... Ett helt vanligt äpple är jätteroligt ;) :lol:

Bild
Av Filura
I somras såg jag en mamma med en BB där barnet hängde med huvudet i navelhöjd på mamman, dessutom var hon kort så bockade hon sig fram skrapade förmodligen barnet i asfalten. :shock:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?