Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har börjat bära lillan i en tricot slen, och det fungerar rätt bra. Hon har alltid benen utanför krysset, men uppdragna i grodposition innanför smokingbältet. Såg på Sinos instruktioner att man kan sätta hela bebisen, med benen i groda innanför krysset. Vad är fördelarna med respektive sätt?

Mitt problem med båda de knytningarna jag gör (dubbelt omslutet kryss och omslutet kryss för att hon inte ska bli för varm) är huvudstödet. Knytningarna blir bra, hon sitter högt och stadigt, men då räcker inte axelbanden till att stoppa huvudet under. Eller så blir det för löst och lågt... men då får huvudet plats. Hur ska jag tänka för att skapa plats under just axelbandet? Det yttre eller inre?
Användarens profilbild
Av Fenomena
Hon är två månader. Ska läsa dina råd och prova igen! Tack!
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag vet att jag aldrig riktigt fick till det att stoppa in Karins huvud i trikåsjalen, så sen när jag (långt om länge) provade i den vävda sjalen gick det till min förvåning bra (trots att hon var mycket större). Min teori är att i den vävda hade jag ju med smokingbältet innanför krysset, och med trikåsjalen tvärtom. Så jag tror att smokingbältet hjälper till att göra axelbandet tight när man vill stoppa in huvudet.

Du kanske alltså ska prova att göra det ena axelbandet lite lösare, för att kunna ha lite mer tyg till huvudet. (för när jag tänkt efter kanske det är besvärligt att knyta omslutet kryss med smokingbältet innerst med trikåsjal.)
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Precis! Testa att knyta det ena axelbanedt en aning lösare om du kan :roll: Annars sätt henne lite längre ner så kanske det funkar. Fast Thea ville aldrig ha något över huvudet, hon blev bara tvärarg då, så man vet ju aldrig :roll: Jag såg bara till att dra upp smokingbältet ordentligt så fick hon lite stöd av det :wink:
Användarens profilbild
Av Mia
Kan du visa hur du knyter?
Menar du att du "korvar ihop" krysset i sidorna istf för att breda ut det så att det blir 3 lager på ryggen? - I så fall så får du nog knyta "riktigt".
Användarens profilbild
Av Bettan
När jag hade min palt i trikåsjal så brukade jag först ha hela sjalen dubbelvikt på längden och liksom kila in hans huvud i vecket. Då fanns det nästan alltid plats hur hårt jag än hade knutit. Då hade han huvudet på vänster sida precis vid sidan om mitt nyckelben. Han var ett skrikbarn och satt därför alltid med fötterna utanför krysset, kändes som han fick panik annars när har vrålade och sparkade. Istället drog jag ner smokinbältet över hans fötter när det var kallt. Det gav också något stöd för benen. hoppas du kan använda det till något. Lycka till.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?