Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kattilainen
Håller på att öva ryggknytning med min nya hoppediz. Herregud vad mycket tyg det är och oj vad alva tycker det är roligt att slita i mammas hår. Hur får ni egentligen till det?
Jag ska be mannen hjälpa mig ikväll för själv klarar jag det inte riktigt. Jag tycker det är svårt att spänna sjalen ordentligt i alla momenten men det kanske bara är träning som gäller?
Senast redigerad av kattilainen den tor sep 28, 2006 11:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av jag71
Träning och träning oh så övar du lite efter det så ska du se att det blir hur enkelt som helst till slut! :lol: Jag har oftast håret i knut för att slippa bli skallig. :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av Tinker
Jag har samma delikata problem... :?

Idag svingade jag upp lillen på ryggen och skulle göra ett omslutet ryggX.
Det blev väl sådär. :roll:
Jag har fått hjälp av sambon alltid annars för det har varit lättast, men nu ska jag banne mig göra det på egen hand! Jag tycker ju det är skönare att bära på ryggen, men drar mig för att knyta upp honom själv för det känns inte lika bra.

Min stora fråga är: Hur får jag honom att behålla båda armarna innaför när jag ska knyta?? :?
Användarens profilbild
Av trollmamma
Lite kan jag tipsa om !!!

Håret kan jag inte säga att jag har haft problem med :rofl:

men jag vet att när man sätter upp det på huvudet högt eller lågt så barnet inte kan ta tag i det !!!

Att det är mycket tyg det är det ju men jag kan säga att svinga är super bra o jag har den tåten som ska över huvudet under armen då man svingar så man inte förväxlar vilken tåte som ska över på andra sidan !!!

Jag tror oxå att man ska inte vara rädd för att det är mycket tyg utan hellre se det som att det är bra att man kan knyta in dom ordentligt :P
Användarens profilbild
Av sacha42
Ja, som de säger övning, övning, övning :lol:

Håret har jag oftast uppsatt i typ svinrygg eller liknande frisyr då drar Alva inte så mkt i håret (än fast hon också tycker det är kul)
:wink:
Användarens profilbild
Av Sinomamma
Tinker skrev: Min stora fråga är: Hur får jag honom att behålla båda armarna innaför när jag ska knyta?? :?
Jag har också kämpat med det där! Men jag spanade lite på proffsen på senaste sjalträffen och såg att de verkade inte bry sig så mycket om att ha armarna innanför det innersta tyget. Man knyter ju ändå in armarna sen när själva krysset kommer, om du förstår hur jag menar.
Användarens profilbild
Av Tinker
Jag har också kämpat med det där! Men jag spanade lite på proffsen på senaste sjalträffen och såg att de verkade inte bry sig så mycket om att ha armarna innanför det innersta tyget. Man knyter ju ändå in armarna sen när själva krysset kommer, om du förstår hur jag menar.
Problemet för oss är bara att Hugo mer än gärna bökar ut armarna om han kan och då kan jag tycka att det känns lite svajigt. :?

Häromdagen speglade jag mig i ett bilfönster när vi var ute och promenixade. Hugo hade såklart fått ut båda armarna (han hade en utanför när vi gick hemifrån) och satt där och försökte fånga mitt hår. :lol:
Jag trodde väl att jag skulle ha så långa armar att jag kunde peta in hans armar OCH dra upp innersta tyget till nacken.
Det slutade med att jag struntade i det efter att jag snurrat ett par varv på stället och insett att jag inte skulle nå. :wink:
Användarens profilbild
Av kattilainen
Kämpar fortfarande på.... :(
Det går ju inte helt lysande måste jag erkänna. Alva vägrar ju vara stilla :evil: :)
Jag har samma problem som de ovanstående. Det är ju omöjligt att få hennes armar innanför sjalen. Även sen när självaste krysset görs så sätter hon på en gång armarna utanför dom också. Med följd av att det blir svajigt och inte särskilt bekvämt för mig. Sen tycker jag också att hon hamnar väldigt långt ner men ska prova att svinga upp henne istället.
/ en numera ganska tunnhårig kattilainen :(
Av Pétronille
Tips från en annan sjalnovis: jag brukar än så länge sitta i skräddarställning i sängen då jag knyter ryggknut, då kan lillan inte trilla i marken, och så har man koll på alla tåtarna (jag klämmer fast den ena under knät). Jag vande mig först vid omslutet kryss fram, så går det lättare när man gör de andra knytningarna. ;o)
Användarens profilbild
Av kattilainen
Petronille- det är nåt liknande jag har försökt med hittills men då får jag problemet att jag inte får henne nog högt upp. Ja, ja en ny dag imorrn med nya försök. Jag blir bara så arg och irriterad när det inte funkar :evil: . Men tack för tipset iallafall.
Användarens profilbild
Av Sinomamma
Jag får också min bebis lite för långt ner ibland men då kan man knyta upp knuten, böja sig fram och "hoppa upp" bebisen lite samtidigt som man drar i ändarna. Så är det ganska lätt att dra åt knytningen. Hoppas ni förstår, det är så svårt att förklara i text hur man gör!
Användarens profilbild
Av kattilainen
Jaaa!!!
Jag lyckades äntligen att knyta Alva på ryggen och tänkte jag skulle föreviga ögonblicket. Problemet var att jag var ganska slut i armmusklerna efter allt bändande och bökande att jag inte riktigt kunde hålla armen stilla. Håll till godo med en suddig bild :lol:

Jag vet inte om hon fortfarande är lite långt nere men jag fick iallafall armarna innanför krysset.
/Mycket lycklig Kattilainen

Bild
Av Pétronille
Aha grattis! Har själv oxå fått till det bättre på ryggen efter lite hjälp av en guru på en sjalträff! Det är rätt praktiskt på ryggen med tanke på att lillans pappa bor i Paris och jag måste fixa det mesta själv! Hon sover just nu gott bakpå efter en tur ner i källaren :lol:
Användarens profilbild
Av P
Ser bra ut tycker jag. Ang armarna så kan du prova att ha dom innanför smokingbältet så är dom lixom inte i vägen och då är det lättare att knyta korset utanpå. Förstod du eller snurrade jag bara till det mer?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?