Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av solanna
Sinomamma skrev:Susanne: Jag förstår precis hur du menar! Det jag beskrev var omslutet kryss på ryggen så jag förstår att det inte var lätt för dig att veta hur jag menade. Hur blir det för dig (och alla andra) när du gör ryggknyt då?
Nu förstår jag din fråga också :-) Jag har ju inte provat att bära Dante på ryggen ännu, men när jag provknöt Viggo så fick jag knuten fram, dvs motsvarande att få knuten bak när man bär fram. Men det är ju rätt bekvämt så när man bär på ryggen är det nog bra med en lite kortare sjal.
Buscilla skrev:Jag tycker att det låter lustigt att du inte lyckas få knuten fram på en 4,7 sjal :hmm:. Jag är väl ungefär lika stor/liten (?) som du i omfång och längd och min Easy 4,7 räcker perfa till att få knuten fram. Min spontana tanke är, om sjalen verkligen är 4,7 efter mätning, att du kanske inte drar åt sjalen tillräckligt och att Dante hänger lite för mycket.

Mitt tips är att du:
1. viker sjalen på mitten på längden. Då blir sjalen, enligt mitt tycke, lättare att manövrera.
2. sätt på dig den dubbelvikta sjalen som "vanligt".
3. när du ska sätta ner Dante i smokingbältet så särar du på tyget precis där. Dvs smokingbältet skall vikas upp och bli sin fulla bredd. Resten av sjalen är fortfarande vikt.
4. korsa ändarna fram på magen över smokingbältet precis som vanligt, fortfarande vikt.
5. dra åt tyget hårt. Börja med ena änden och dra med små, korta men bestämda ryck. Sedan tar du den andra änden och gör likadant. Nu ska Dante sitta tight och hårt.
5. på ryggen gör du en "halv" knut och drar sedan ändarna fram och gör antingen en "halv" knut, en hel knut eller så stoppar du in ändarna under rumpan/sjalen. Att stoppa in ändarna under rumpan håller, jag lovar och så slipper man de hängande ändarna eller den klumpiga knuten. Easyn är inte så glatt i tyget och glider inte ut. Smidigt och lätt! Det var Looma-Marika som lärde mig denna knytning och jag är henne evigt tacksam. Sedan denna dag går omslutandet som på räls :-D

Åhhhh...om jag ändå inte var tvungen att sitta här på jobbet. Annars hade jag rusat till din undsättning, som en riddare på vit häst eller en Bild, och demonstrerat i verkligheten.

Lycka till!
Tack Busciilla vad du är gullig! Jag har inte hunnit testa din metod ännu, men bara när jag läser den så känner jag att den kommer att fungera superbra. Jag har ju också tyckt att jag får lite för mycket tyg som korvar sig överallt och funderat på om man kan vika sjalen på längden, men inte klurat ut exakt hur det skulle gå till. Förmodligen har Looma-Marika snart en till medlem i sin fan club... :-)

Mvh,
Susanne
Användarens profilbild
Av Sinomamma
Har testat omslutet kryss på magen igen och då går det att få knut fram om jag knyter ordentligt så det blir tight. Buscillas tips verkade ju bra också! :D Tyvärr är det väl bara att inse att det bästa är att ha en sjal i längd 4,7, en i 4,2 och en 3,6:a! :shock: Tur att jag inte hittat nån sjal som lockar så jättemycket färgmässigt ännu... Det vore jobbigt att plågas och tråna när jag inte har råd!
Användarens profilbild
Av solanna
Nu har jag äntligen bytt nick som ni märker. Eftersom allt som liknade Susanne var upptaget så valde jag ett annat gammalt alter ego: Solanna Jag behåller avataren så kanske ni känner igen mig ändå... :-)

Nu har jag testat Buscillas knytning också och det gick strålande bra. Precis som du trodde räckte sjalen precis att knyta en enkelknut fram och den gled ingenting trots att jag gick en rätt lång promenad. Skönt var det också, att äntligen få till det riktigt tajt med en vävd sjal. Nu ska här bäras... :-)

Tack allihopa!
Användarens profilbild
Av solanna
Gurli skrev:GRATTIS TILL DET NYA NICKET Bild
Åh, tack! :loving:
Av belinda
solanna! vilket underbart nick! grattis :lol: :D
Användarens profilbild
Av Panakeia
lurigt det låter, men jag funderar på, om det inte kan vara så att man drar olika mycket sjal beroende på hur högt upp man sätter barnet?
å att det kan vara det som gör att vissa kan knyta omslutet på magen med 4.7 och andra inte, även om de e lika stora egentligen?

bara en fundering.......
annars har jag inte mycket vettigt att komma med, mer än att hålla med Mammahappy om att knut-i-sidan- varianten är rätt bra också....!
Av Marika
Buscilla skrev: Det var Looma-Marika som lärde mig denna knytning och jag är henne evigt tacksam. Sedan denna dag går omslutandet som på räls :-D
Jag är så glad när jag kan hjälpa till!!!

Kan komma med ett litet tips till.
När man börjar knyta så blir det bäst om man lägger smockbältet över bröstet och underarmhålan (alltså inte runt midjan som det oftast visas i instruktioner) då hamnar barnet högt och åker inte ner efter ett tag.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?