Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimmis
... jag är äntligen köpt en overlock maskin, fick hem den förra veckan men har inte haft tid att packa upp den förrän ikväll :oops: och nu kan jag inte sy med den :roll: Hur jag än trär och ställer in den så blir stygnen fel och jag som så gärna vill sy NU!!! I morgon ska jag bort och på måndag har jag fullt hela dagen... Varför ska det alltid vara så besvärligt? :hopmad:
Användarens profilbild
Av P
Har ingen aning om hur den ska träs men skickar lite kraft genom datorn till att få ordning på alla trådar...
Användarens profilbild
Av Helen
mimmis skrev:... jag är äntligen köpt en overlock maskin, fick hem den förra veckan men har inte haft tid att packa upp den förrän ikväll :oops: och nu kan jag inte sy med den :roll: Hur jag än trär och ställer in den så blir stygnen fel och jag som så gärna vill sy NU!!! I morgon ska jag bort och på måndag har jag fullt hela dagen... Varför ska det alltid vara så besvärligt? :hopmad:
AHA! Skicka hit den vet jag, min verkar ha lagt av.. :wink:
Usch, Nu var jag lusfräck eller hur?!
Användarens profilbild
Av mimmis
Helen skrev:
mimmis skrev:... jag är äntligen köpt en overlock maskin, fick hem den förra veckan men har inte haft tid att packa upp den förrän ikväll :oops: och nu kan jag inte sy med den :roll: Hur jag än trär och ställer in den så blir stygnen fel och jag som så gärna vill sy NU!!! I morgon ska jag bort och på måndag har jag fullt hela dagen... Varför ska det alltid vara så besvärligt? :hopmad:
AHA! Skicka hit den vet jag, min verkar ha lagt av.. :wink:
Usch, Nu var jag lusfräck eller hur?!
Ha, ha :Hahaa: "ful får man va men inte dum..." nej du, den stannar allt här :D Det är inte maskinens fel att det inte blir bra, det är ju mitt fel... men jag ska lösa det bara jag hinner... nån dag till veckan...
Användarens profilbild
Av tinaw
Har du trätt den i rätt ordning? Är den ny eller begagnad? Så du vet att den ska funka, menar jag. Sort? *nyfiken*

Du får komma förbi här med den så kan jag byta ut den mot min icke-fungerande i ett obevakat ögonblick... :lol: Nä, men allvarligt, har du vägarna uppåt så ta med maskinen för all del så visar jag hur man gör.
Användarens profilbild
Av tinaw
Min har packat ihop, inte ens maken kan fixa den. Den får åka in på service. Jag har inte tid att vara utan maskin nu, men ännu mindre längre fram, så vad gör man :? (förutom att sno nån annans :wink: :lol:) Tur att jag har en annan maskin också.
Användarens profilbild
Av Helen
Min.. minst sagt beter sig konstigt just nu.
Den syr snyggt, men plötsligt tar det emot. Precis som om det har rört sig i sidled på en axel så att den har svårt att gå runt... Det verkar rent mekaniskt.
Jag kan ricka lite på ratten och sedan syr den som vanligt några cm igen... innan det tar emot igen

Det låter som om det skulle kunna gå att fixa. Den har några år på nacken, men är absolut inte använd mycket.
Klart irriterande.
Som tur var hade jag precis overlockat det jag behövde inför mässan.. vi får se efter mässan om jag lyfter på locket eller lämnar in den..
Användarens profilbild
Av Helen
Tyras å Knuts mamma skrev:Undar också om du trätt i rätt ordning? För min maskin är det nog 3,4,1,2.

Tinaw och Helen: Jobbigt att era maskiner strular hoppas att det är lätt fixat. Helen: Det är inte så att kniven är slö :roll: :oops:
Nej kniven är inte slö. Ofta kopplar jag dessutom bort den :wink:
Det är något på insidan. Rent mekanikst som bråkar. ( verkar det som)
Sist så lyckades jag laga det själv. Det gäller bara att komma åt i bland. Den här gånger vet jag inte var det sitter någonstans.
Förra gångern var det lättare då saker och ting lossnade och lyfte skalet. :shock:

Det löser sig väl, det är tidsbrist som är största boven just nu, jag har helt enkelt inte tid att titta på den och jag vill inte lämna in den förrän jag vet om jag kan fixa det själv först. Det känns som så onödiga pengar.
Användarens profilbild
Av mimmis
tinaw skrev:Har du trätt den i rätt ordning? Är den ny eller begagnad? Så du vet att den ska funka, menar jag. Sort? *nyfiken*

Du får komma förbi här med den så kan jag byta ut den mot min icke-fungerande i ett obevakat ögonblick... :lol: Nä, men allvarligt, har du vägarna uppåt så ta med maskinen för all del så visar jag hur man gör.
Den är ny med utförlig bruksanvisning på svenska så det borde ju fungera :roll: men jag har aldig sett/haft en overlock tidigare så det är inte så lätt :oops: Jag ska sätta mej i lugn och ro nån dag, hur jag nu ska kunna få det :lol: och se om jag får till det. Annars får jag ringa till henne jag köpt den av och se om hon kan hjälpa mej via telefon... annars hör jag av mej till dej Tina så att jag kan få lite hjälp...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?