Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilken ska jag välja? Har fastnat för färgen Lagun / Laguna som finns både på Easy och ACS. Men vilken sjal ska jag välja? Easyn är ju mer än dubbelt så dyr som amazonasen. Man brukar ju få vad man betalar för men jag skulle vilja ha tips från er som kan detta med vävda sjalar! Vad är det för skillnad på de två? Fördelar och nackdelar?
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Amazonasen är tunnare än easyn och har snedskurna ändar. Jag tycker inte att easyn är värd dubbelt så mycket.
Användarens profilbild
Av Filantra
Hur är det mjukheten på ytan på de båda sjalarna? Axel gillar att sitta och suga på sjalen så det är ju bra om den är så mjuk så möjligt mot hans ansikte.
Användarens profilbild
Av marlene
Filantra skrev:Hur är det mjukheten på ytan på de båda sjalarna? Axel gillar att sitta och suga på sjalen så det är ju bra om den är så mjuk så möjligt mot hans ansikte.
jag tycker nog att carry sling är mjukare
Användarens profilbild
Av Panakeia
det beror helt på vad du vill ha svarar jag!

Easyn är mer avlastande, men iom att ditt barn ännu e så litet så e det ju inget att tänka på.

E den värd dubblet så mycket? njee, inte till ett så litet barn, det tycker jag inte.

Däremot, vilken som e mjukast, det beror på, om du frågar mig, hur man ser på saken.
easyn är MJUKAre, så till vida att den är liksom...mjukare i tyget, Amazonasen är mjukare, dvs slätare i tyget, men den är "hårdare", iaf efter bara nån tvätt ,har inte klämmt på nån välanvänd amazonas.

hängde du med på vad jag menar?
Jag skulle köpa amazonasen om jag räknade med att det skulle bli FLER sjalar, ellero m det bara är ett komplimet köp till saker jag redanhar, men skulle det vara ENDA sjalen, då skulle jag köpa easyn!

långt och invecklat svar, hoppas det hjälte dig!
Användarens profilbild
Av marlene
Panakeia skrev:Easyn är mer avlastande, men iom att ditt barn ännu e så litet så e det ju inget att tänka på.
Det tycker inte jag, jag gillar amazonas carry slingen mer och den är helt klart mjukare än en easycare även som helt ny och otvättad, tvättad och använd är den helt underbar i tyget.
Användarens profilbild
Av Panakeia
marlene skrev:
Panakeia skrev:Easyn är mer avlastande, men iom att ditt barn ännu e så litet så e det ju inget att tänka på.
Det tycker inte jag, jag gillar amazonas carry slingen mer och den är helt klart mjukare än en easycare även som helt ny och otvättad, tvättad och använd är den helt underbar i tyget.
oki, Intressant! Hade tänkt mig att köpa en egen men det har inte blitt av utan jag har bara provburit ett par gånger i den, så det jag skrev grundade sig på provknytningar och vad andra sagt, men det e ju kanon ifall amazonansen e bättre än easyn, Jippie för plånkan!!!! (men AJAJ på dig MArlene, nu väckte du mitt ha behär som slumrade så behagligt....... :twisted: )
Användarens profilbild
Av marlene
Panakeia skrev: oki, Intressant! Hade tänkt mig att köpa en egen men det har inte blitt av utan jag har bara provburit ett par gånger i den, så det jag skrev grundade sig på provknytningar och vad andra sagt, men det e ju kanon ifall amazonansen e bättre än easyn, Jippie för plånkan!!!! (men AJAJ på dig MArlene, nu väckte du mitt ha behär som slumrade så behagligt....... :twisted: )
haha :lol: Jag vet inte om jag skulle säga att den är bättre än easy men mer prisvärd helt klart. Alla dom jag har provat och klämt på (ca 5-6 st varav 2 st använda mer än provade) har alla varit väldigt mjuka och gosiga och skulle jag jämföra sjalen med en annan så skulle det vara bebina stjärntecken. Jag skulle gärna byta ut min amazonas antigua rödruta mot en amazonas carry sling rödruta om det fanns :lol:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
marlene skrev:
OT:Ja, jag säger som Panakeia, Marlene: Nu får du snart ta och sluta!

Förra sommaren när jag skulle köpa min första vävda sjal ville jag egentligen ha en Amazonas Antigua stil, men den föll på att den inte var diagonalvävd. Fast snyggare sjal vet jag inte om jag kan tänka mig. Nu bär jag ju ingenting längre (nästan), så att köpa en ny är ju rätt onödigt - ändå kliar det i sjalgarderoben efter en ACS Laguna. :D
Användarens profilbild
Av marlene
Kaffemoster skrev: OT:Ja, jag säger som Panakeia, Marlene: Nu får du snart ta och sluta!

Förra sommaren när jag skulle köpa min första vävda sjal ville jag egentligen ha en Amazonas Antigua stil, men den föll på att den inte var diagonalvävd. Fast snyggare sjal vet jag inte om jag kan tänka mig. Nu bär jag ju ingenting längre (nästan), så att köpa en ny är ju rätt onödigt - ändå kliar det i sjalgarderoben efter en ACS Laguna. :D
:oops: :oops: :lol:
Användarens profilbild
Av Anna
Jag kan ju tillägga att de enfärgade carrysling (som marlene har) ÄR mjukare än de randiga av samma märke.
Användarens profilbild
Av marlene
Anna skrev:Jag kan ju tillägga att de enfärgade carrysling (som marlene har) ÄR mjukare än de randiga av samma märke.
jag har ingen carry sling :roll: Jag skulle gärna vilja ha men...

Men på dom jag har känt så tyckte jag inte att det var så stor skillnad att jag skulle överväga att ta en annan färg om jag hade fastnat för en randig tex
Användarens profilbild
Av Filantra
Hmm.. det här blir inte lätt...! Bra synpunkter och åsikter som ni gett. Gosig och mjuk låter ju bra :wink: Sen har jag ju sett att många som har Easy tycker att den är rätt "elastisk" och har skönt giv, och det är kanske inte så många vävda sjalar som e såna. Men sen är det ju priset... Skit att det ska vara så svåååårt!! Och Amazonazen är ju nästa yttepyttelite snyggare i sina ränder... :roll:
Användarens profilbild
Av Anna
marlene skrev:
Anna skrev:Jag kan ju tillägga att de enfärgade carrysling (som marlene har) ÄR mjukare än de randiga av samma märke.
jag har ingen carry sling :roll: Jag skulle gärna vilja ha men...

Men på dom jag har känt så tyckte jag inte att det var så stor skillnad att jag skulle överväga att ta en annan färg om jag hade fastnat för en randig tex
Nja, inte så man skall välja efter det kanske, men naturen tycker jag är den klart mjukaste och det var den jag fått för mig att du har. Men det var ju en Leo natur du tog....

Jag skall inte säga så myclet i valfrågan- jag är partisk.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?