Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fiffi75
HEj på er!

Har ju sytt sen jag var liten och smlat på mig massa tyg som är spill fårn sånt jag gjort och sånt som aldrig blev nåt och sånt jag ärvt av mamma och mormor mm etc etc. Börjar känna att det aldrig kommer bli nåt av det mesta men klarar inte heller rikgtit att bara slänga. Hjälp mig vad kan man göra?
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Ett eller flera gosiga lapptäcken där lapparna har sin egen historia, blanda upp med något klädesplagg från barnen osv. Underbara saker som man kan ha i flera år!
Användarens profilbild
Av Anso
Förskolan kanske vill ha att knepa och knåpa med?
Har lite grann samma problem här hemma med tyg, garn osv.... :roll:
Användarens profilbild
Av Lingling
Min mamma skänkte bort en stor del av sitt garnförråd till mina syskonbarns skola, de efterlyste just överblivna garner till sin pysselverksamhet, kan tänka mig att tygbitar också kan vara ngt?

Oslitna tyger (helst tvättade), kan bli fina lapptäcken, är de däremot slitna är trasmattor nog ett bättre tips, om du kan låna en vävstol, eller känner ngn som väver som kan skapa ngt åt dig?
Folk som väver (mattor) av den riktigt bitna sorten tar oftast gärna emot beställningar, eftersom de troligen redan fyllt huset med allt som kan vävas :)
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Gu vilka bra idéer! Kom med fler :)
Användarens profilbild
Av Scilla
Köp en vävstol och sätt dig att riva remsor! :wink:

Det fick jag göra med våra tygrester när jag var liten och mamma brukade gå till "vävstugan" (där man kunde hyra in sig per timme och skvallra med de andra tanterna under tiden - tänk vad det fanns på landet på den gamla goda tiden :D )
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
florin skrev:Kasta tyg får man inte göra :nono: Men sälja till mig får man gärna göra :D
:iagree: och jag kan liksom florin tänka mig att förbarma mig över lite, så blir det äntligen kanske av att jag tillverkar de där lapptäckena som finns i tankarna eller gör ngt annat kul av :floet2:
Användarens profilbild
Av Lycke
Scilla skrev:Köp en vävstol och sätt dig att riva remsor! :wink:

Det fick jag göra med våra tygrester när jag var liten och mamma brukade gå till "vävstugan" (där man kunde hyra in sig per timme och skvallra med de andra tanterna under tiden - tänk vad det fanns på landet på den gamla goda tiden :D )
En vävstol kan du få av mig!
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag har ingen vävstol men jag har ändå dragit remsor o stickat grytlappar ....
Man kan antingen sticka eller virka .

Skulle du ha en barn vävstol så kan man även väva grytlappar där !!!

Det är jätte kul o man kan även använda det till grytunderlägg !!!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?