Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jiny
Jag har ett litet knyte på 8 veckor och gör x-omslut när jag har honom i min EllaRoo. Tyget drar jag över hela honom och huvudet i tyget på ena sidan. Men jag får ont i övre delen av ryggen när jag bär honom. Vet inte om jag spänner mig eller vad det är.

Jag tycker jag får korset på ryggen så högt upp. Och i och med att hans huvud ska få plats under ena delen av krysset på framsidan så glider det gärna upp lite till. Jag har typ allt tyg mot halsen på den sidan.

Vad sjutton gör jag för fel? Trodde jag skulle lära mig, jag har ju iallafall knutit upp honom varje dag i två veckor nu?

Några tips?
Användarens profilbild
Av Helen
Prova med bas-x. Finns bildserie bla. på Babyboden.nu

Gör slingan bak på ryggen ganska lång så du får "krysset" långt ner.
Om du har sjal så det räcker dra igenom först den ena sedan den andra och knyt på magen. Hur långt ner du kan göra slingan beror också på hur lång sjal du har.

Så gick jag mycket när lillan var liten första sommaren.
Du får inget smockbälte, men det blir svalare för barnet och det är skönt för ryggen att få det långt ner bak.

När han är större ochkan hålla huvudet så är det skönt att ha honom på ryggen. Du kan bära myvcket mer på ryggen än på magen.
Användarens profilbild
Av Jiny
Tack för tipset, jag testade nu direkt och den var ju inte svår att få till! Lite knöligt på ryggen, men att bära var ju helt ok! Ska köra den mellan varven.
Användarens profilbild
Av Ezereht
När jag knyter vanligta omslut så är jag noga med att dra allt tyg ner en bit från axeln (bort från halsen) man drar så ena ändan är nästan nere vid handleden, och sen tar man den och viker upp den till den kanten som är på axeln, tyget ligger då dubbelt. Då blir det mycket stadigare och man får mindre vikt ovanpå axeln och mer vikt lagd på utsidan av armen om du förstår hur jag menar.
Användarens profilbild
Av Jiny
När jag knyter vanligta omslut så är jag noga med att dra allt tyg ner en bit från axeln (bort från halsen) man drar så ena ändan är nästan nere vid handleden, och sen tar man den och viker upp den till den kanten som är på axeln, tyget ligger då dubbelt. Då blir det mycket stadigare och man får mindre vikt ovanpå axeln och mer vikt lagd på utsidan av armen om du förstår hur jag menar
Nä, fattar nog inte riktigt. Han är ju bara 9 veckor och kan inte hålla huvudet än, så jag måste ju stoppa in honom helt i tyget så att säga. Dessutom måste jag hålla i honom när jag knyter, vilket gör att jag får justera tyget när jag knutit färdigt knuten. Och då är ju tyget redan uppe vid halsen.

Synd att alla instruktioner är med äldre barn, skulle vilja se en serie där man knyter in en spädis...

Provade baskrysset och det var bättre för ryggen, men jag tycker det är så svårt att beräkna hur mycket tyg som behövs för honom. Svårt att justera i efterhand. Dessutom kräks han lätt och när man ska knöla in honom i ett färdigt kryss så blir det lätt en blaffa på sjalen. Eller i urringningen... :-)

Jag spänner mig säkerligen lite också, för det har blivit lite bättre. Vi har varit ute i skogen en del och jag har väl vant mig vid att han inte glider omkring och kunnat slappna av. Dock trivs jag inte riktigt med att ha en massa tyg tryckandes mot halsen så problemet kvarstår. Annars gillar jag knytningen och har börjat få snits på den.

Längtar tills han blir stadig och inte behöver stöd över hela kroppen, då kanske han är nöjd att sitta i sjalen i vaket tillstånd. Nu måste man passa på när han är trött...
Användarens profilbild
Av Helena
Jiny skrev:
Nä, fattar nog inte riktigt. Han är ju bara 9 veckor och kan inte hålla huvudet än, så jag måste ju stoppa in honom helt i tyget så att säga. Dessutom måste jag hålla i honom när jag knyter, vilket gör att jag får justera tyget när jag knutit färdigt knuten. Och då är ju tyget redan uppe vid halsen.

Synd att alla instruktioner är med äldre barn, skulle vilja se en serie där man knyter in en spädis...

.
Du kan ju ta upp knuten och justera om sjalen ifall det trycker vid halsen. Din son kommer ju inte trilla ur, för han sitter ju under smokingbältet.

Jag tycker att det funkar bäst att ha tyget väldigt samlat på axlarna när man knyter, sedan kan man breda ut det när man knytit färdigt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?